Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Windows 7 - egna keybinds/hotkeys

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-17, 21:42 #11
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Fungerar någorlunda, dock vill inte Chrome sammarbeta, då den använder 1 process per tab. Har ej testat med Firefox.

http://www.speedyshare.com/bbTcM/KeyBinder.rar
Tack!!! Jag ska testa det så återkommer jag så får vi se! Det kanske är perfekt!
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 22:37 #12
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
Fan, jag hade skrivit ned mycket men råkade trycka på F5 så försvann allting. Ska försöker sammanfatta allting nedan:

Om du har skapat det här själv så ska du ha mycket creed! Det är galet bra egentligen! Annars så ska du ändå ha creed för jag har letat som en galning men inte hittat något såhär enkelt och användarvänligt.

Däremot finns det några punkter som jag skulle uppskatta om du kunde hjälpa mig med, säg till om det är någon punkt som inte är möjlig eller om någon blir för jobbig etc. Jag uppskattar det verkligen, redan som det är men kan få det att bli helt optimalt tror jag!

1. Skulle man kunna binda SHIFT+F1 tex? Så kombinera två binds? Behöver inte gå så långt som CTRL, men ja om det bara är enkelt att fixa så kanske det är ett alternativ det också. Jag har testat genom att skriva in SHIFT+F2 tex, men programmet går inte att starta "Keybinder svarar inte..." om jag inte ändrar tillbaka.

2. Om jag har mspaint uppe och byter till spotify, så kan jag inte trycka på F4 för att komma tillbaka till mspaint om jag inte har minimerat mspaint, det är ett litet problem då det skulle ta mer tid att minimera varje program i längden tror jag. Vad tror du här? Går det att lösa så det man vill ha upp (bindat) alltid kommer som aktiva och översta tabben?

3. Jag testade med firefox och det fungerar, däremot fungerar inte iexplore, vet du varför det inte fungerar? För att krångla till det ordentligt nu, går det att ha olika binds till olika firefox-fönster eller är hela firefox samma bind? Att den tex alltid öppnar upp det första fönstret? Det här är absolut inget måste för min del då jag har vissa program jag skulle kunna använda det här för iaf! (Grymt!)

Vi kan börja här för att se vart gränserna går för ändringar först! Tack återigen det är snällt av dig, varje sekund som jag kan vinna på det här är viktigt, det handlar om mycket pengar i längden.
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 23:47 #13
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Ja, jag skrev ihop det, tog ett par minuter.

Har punkt 1 och 2 klara till dig imorgon bitti, ang. Chrome/IE så är det lite klurigt då de har olika processer för varje tab. Ska se vad jag kan komma på.



Citat:
Ursprungligen postat av FEST HOS MANGE Visa inlägg
Fan, jag hade skrivit ned mycket men råkade trycka på F5 så försvann allting. Ska försöker sammanfatta allting nedan:

Om du har skapat det här själv så ska du ha mycket creed! Det är galet bra egentligen! Annars så ska du ändå ha creed för jag har letat som en galning men inte hittat något såhär enkelt och användarvänligt.

Däremot finns det några punkter som jag skulle uppskatta om du kunde hjälpa mig med, säg till om det är någon punkt som inte är möjlig eller om någon blir för jobbig etc. Jag uppskattar det verkligen, redan som det är men kan få det att bli helt optimalt tror jag!

1. Skulle man kunna binda SHIFT+F1 tex? Så kombinera två binds? Behöver inte gå så långt som CTRL, men ja om det bara är enkelt att fixa så kanske det är ett alternativ det också. Jag har testat genom att skriva in SHIFT+F2 tex, men programmet går inte att starta "Keybinder svarar inte..." om jag inte ändrar tillbaka.

2. Om jag har mspaint uppe och byter till spotify, så kan jag inte trycka på F4 för att komma tillbaka till mspaint om jag inte har minimerat mspaint, det är ett litet problem då det skulle ta mer tid att minimera varje program i längden tror jag. Vad tror du här? Går det att lösa så det man vill ha upp (bindat) alltid kommer som aktiva och översta tabben?

3. Jag testade med firefox och det fungerar, däremot fungerar inte iexplore, vet du varför det inte fungerar? För att krångla till det ordentligt nu, går det att ha olika binds till olika firefox-fönster eller är hela firefox samma bind? Att den tex alltid öppnar upp det första fönstret? Det här är absolut inget måste för min del då jag har vissa program jag skulle kunna använda det här för iaf! (Grymt!)

Vi kan börja här för att se vart gränserna går för ändringar först! Tack återigen det är snällt av dig, varje sekund som jag kan vinna på det här är viktigt, det handlar om mycket pengar i längden.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-18, 00:42 #14
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Äh, vi kör den ikväll istället.

http://www.speedyshare.com/ffRRk/KeyBinder-v2.rar

Alla tre punkter fixade. Du skriver bara +shift i configen nu, så funkar denna enbart när SHIFT är nedtryckt också. För att switcha tabbar i Firefox/Chrome (IE ej testat), så håller du in Ctrl och trycker på 1-9.

Liten effekt när du switchar mellan program, minimerar det nuvarandra och fokuserar det andra, så som det ska vara. Även knapp för att dölja KeyBinder-fönstret helt och hållet, så slipper du ha ännu ett fönster uppe i taskbar.

Säg till om det är något mer!
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-18, 00:48 #15
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
Ska testa det här! Jag är så glad just nu .


FAN VA BRA DET FUNGERAR MED TABBARNA!!! Herre jävlar!
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-18, 00:56 #16
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
Jag ska äta och duscha etc, återkommer sen och ska testa allting i "drift" med lite olika program. Återkommer senare med feedback om det behövs :-), men det jag har testat nu är helt galet bra!

Tänk att du har löst det så galet fort när de som jag trodde skulle kunna fixa det behövde 1vecka på sig för att sedan säga "nej det går inte".

Hadetgott, vi hörs kanske :-), om du inte tröttnat!
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-18, 03:48 #17
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
Godnatt, jag antar att du också sover nu. Jag har gjort alla möjliga test, återkommer mer imorgon. Har spelat in en video med alla funktioner så ska jag gå igenom det med mina kollegor och se om det är något vi kanske skulle behöva ändra :-). I dagsläget så är det de inbygda windowsbindsen som stör, som f1=Hjälp etc... Men det kanske vi kan lösa!

vi hörs :-)
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-18, 10:17 #18
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Liten uppdatering:

Möjlighet att ställa in om programmet ska starta med Windows eller inte
Skriva in sökväg till filen i config, så programmet startar den önskade applikationen åt dig
Liten buggfix gjord
Inaktiverat F1, den enda jag har kontroll över. Möjligt att inaktivera resterande av functionkeys via lite "blackhat"-tricks och mappa om registret, men inget man vill eller ska göra.

Säg till om det är något annat du önskar så ska jag försöka lägga till det

http://www.speedyshare.com/44sCf/KeyBinder-v3.rar
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-19, 19:13 #19
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
FEST HOS MANGE FEST HOS MANGE är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 26
Jag har inte hunnit testa det här än, har hänt lite saker IRL och haft lite andra arbetsuppgifter. Tack för updaten! Jag återkommer såfort jag har testat!
FEST HOS MANGE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017