Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kommer Facebook "dö ut"?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-16, 08:59 #11
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2012
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Nej inte dö ut, däremot så tycker jag att intresset framförallt här i Sverige har svalnat (kanske inte gäller allas morsor, farsor och mormor/morfar som precis upptäckt det).

Dock är jag ganska säker på att det växer rejält i andra länder.

Sen tror jag itne FB kommer nå en peak i popularitet och vara där för all evighet. Istället tror jag många kommer dela sin uppmärksamhet till flera sociala nätverk så som linkedin osv men då i olika syften.
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-16, 09:14 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Tror inte att Facebook kommer dö ut, åtminstone inte inom en överskådlig framtid. De har en betydligt stabilare grund att stå på än alla communities med tanke på hur integrerade de är med alla andra webbplatser värda namnet. Facebook är inte längre bara ett community precis som Google inte längre bara är en sökmotor. Internet har mognat och då blir stabila företag kvar längre. Däremot tror jag de får fortsatt svårt att hålla uppe aktiviteten och öka intäkterna.

När det gäller ointressanta uppdateringar så styr man ju det själv. Man väljer vänner och vilka man får uppdateringar från. Det är knappast Facebooks fel
Oläst 2013-04-17, 00:30 #13
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
På lång sikt så kommer nog någon annan tjänst att kunna konkurrera. Finns ju redan idag endel sociala nätverk som tar folks engagemang (indiret från fb då).

Den stora resursen är ju att så många är aktivt anslutna. Alla finns där och de som inte gör det känner trycket... Google har ju bra möjlighet att skapa users, och gör det, men att få dem aktiva, när ingen annan är aktiv, är det svåra.

Jag tror att ett gäng större nätverk tar folks engagemang och tunnar ut betydelsen av fb över tid. Dock kommer de finnas kvar så länge de inte gör bort sig rejält. Man ska dock inte underaskatta nivån av illojalitet internetanvändare praktiserar. Idag hett, imorgon lunarstorm
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 00:55 #14
Lalamums Lalamums är inte uppkopplad
Medlem

Lalamums Lalamums är inte uppkopplad
Medlem

Tror att facebook kommer att finnas kvar tills det kommer något bättre eller smidigare sätt att kommunicera med vänner/bekanta på, det är vad de flesta använder det till.

Förut var det msn, när facebook lansera chatten på riktigt så konkurrerades msn ut eftersom det var mer givande och enklare att bara vara inloggad på facebook och det händer mer saker på facebook.

Tror som någon sa att mer nischade communitys kommer att bli större och få mer betydelse, men facebook lär nog inte dö ut på några år eftersom det är så stabilt och att faktiskt hela världen är involverad.
Lalamums är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 02:22 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Ja, visst kommer FB "dö ut", men om det sker inom 10, 20, 50 eller 100 år vågar jag inte ens gissa. Det är väldigt få företag som lever över 100 år. Men har jag fel så spelar det inte så stor roll för min egen del för jag lär själv knappast leva 100 år till..... Då skulle jag bli 148 år, vilket väl är ganska osannolikt.....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 11:14 #16
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Jag tror inte att Facebook kommer att dö ut, de närmaste 20-30 åren i alla fall, mer och mer run om i världen är kopplade till internet idag, mer än någonsin tidigare, nya generationen kommer att hålla tjänsten levande enligt mig.

Men, jag tror att folk snart börjar med att ändra betyendet på facebook, folk kommer att lägga upp mindre trams och följa de som de verkligen vill följa, att vara trött på att folk lägger upp bilder på mat, katter, hudar osv kommer att ö mycket snabbare är själva Facebook

Jag väljer ju själv vad det är jag vill se på min wal och vad JAG bestämmer för att lägga upp på min wal.
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 17:36 #17
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2010
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar

Reg.datum: Dec 2010
Jag tror inte heller att Facebook kommer att dö ut, men jag är ganska säker på att det kommer ändra form. I mina ögon är Facebook väldigt duktiga på att anpassa sig till nya trender. Ibland köper de företag för att komma in på trenden, och ibland skapar de själva. När Instagram blev stort, köpte Facebook instagram. När chattappar (Viber, WhatsApp, Kik osv) blev stort, lanserade Facebook Messenger.

Facebook lär kunna hänga med i matchen väldigt länge, eftersom när en ny trend infinner sig som får användarna att kolla bort - så lägger Facebook till den funktionen så att användarna kommer tillbaka.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 21:32 #18
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Inom en nära framtid säger jag som alla andra - det kommer att leva vidare, dock i en annan form. På sikt tror jag att vi istället kommer att se Facebook inte som ett socialt nätverk, utan som något annat som jag ännu inte vet namnet på.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017