FAQ |
Kalender |
2013-05-12, 13:37 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Undrar, hur gör man om man ser att en annan sida har kopierat exakt samma filer som jag har på min sida, då menar jag design logos med mera. Hur kan man stoppa dom? |
||
Svara med citat |
2013-05-12, 14:08 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det har diskuterats ett antal gånger tidigare, sök på "stulit" och "kopierat" här så hittar du.
Första frågan jag skulle ställt mig är om det är värt att göra något alls. Det må vara irriterande men min erfarenhet är att de flesta som kopierar filer inte är speciellt kunna och att det inte är någon större risk att de stjäl kunder eller besökare. |
||
Svara med citat |
2013-05-12, 14:23 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skicka DMCA till deras host.
|
||
Svara med citat |
2013-05-12, 14:55 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du börjar med att försöka kontakta personen som äger sidan.
|
||
Svara med citat |
2013-05-12, 15:52 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2013-05-12, 18:24 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har snackat med personen och han är bara kaxig av sig, det enda han säger är "Jo jag får använda all material, det är inte dina" m.m.
Han kodar även liknande script med samma design, så det känns inte okej att han har min sidas material kopierad när han använder sig utav liknande script. :/ |
||
Svara med citat |
2013-05-12, 18:41 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Länka gärna din och hans sida!
|
||
Svara med citat |
2013-05-12, 18:59 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Testa polisanmälan eller inlämna stämning. Förmodligen kan det räcka med att lämna in en stämning för att han ska sluta.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|