FAQ |
Kalender |
2013-05-26, 17:18 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En idiot håller på och DDoS:ar mitt hemnätverk. Han har själv (anonymt) bekräftat det och mitt internet släcks ner när han skickar iväg en attack. Jag har hört att man ska stänga modemet för då tappar han anslutning också, är det sant?
Jag har tele2. Kan man ringa dem och be om ett nytt IP tror ni? Kan ej ringa dem just nu tyvärr då det är stängt för dagen. |
|||
Svara med citat |
2013-05-26, 17:28 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då är ju frågan hur han får ditt hem IP? t.ex. så kan man få fram en användares ip-nummer via skype username och du behöver inte ens vara vän med personen.
Kör du router så kan du oftast klona en dators mac-adress och där tvinga till ett nytt ip-nummer. Senast redigerad av Jawn den 2013-05-26 klockan 17:33 |
|||
Svara med citat |
2013-05-26, 22:33 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Stänger du ditt modem så tappar inte han anslutningen. DoS-attacken tappar endast målet och skall inte ha något att göra med att nätverket DoS-attacken kommer ifrån tappar nätet.
Jag har ingen aning vad för typ av person det är, men är det något kid som leker från sitt hemnätverk så kan du ju alltid hämta loggarna från din router och spara dom för bevis. Troligtvis handlar det väl mer om DDoS och botnets, och då är det väl egentligen rätt värdelöst... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|