FAQ |
Kalender |
2013-08-09, 12:51 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google Adsense har nyligen börjat ringa upp halvstora publicister i Sverige med opimeringsråd och tips på nya annonsstorlekar att lägga in. Bland annat med ännu inte offentliga storlekar och tips kring mobiloptimering. Tidigare ringde de bara de absolut största enligt representanten.
Själv var det ovant med samtal från adsense och det ringer ju en varningsklocka när någon presenterar sig som om dom ringer från Google men jag fick min mailadress uppläst av dem så jag visste att jag pratade faktiska Google. På de hela taget så var det bra kompetens hos uppringaren och en del råd som jag kommer implementera. Sedan är det ju alltid bra med en påminnelse över vikten att testa och kontinuerligt optimera adsense. Vad tycker ni andra, har ni blivit uppringda och var det bra råd ni fick? |
||
Svara med citat |
2013-08-15, 15:00 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Fick dock inbjudan via mail och fick boka en ledig tid i ett webbgränssnitt. |
||
Svara med citat |
2013-08-15, 16:51 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick mail av dem tidigare idag, trodde det var scam
|
||
Svara med citat |
2013-08-16, 00:52 | #4 | |||
|
||||
|
Även jag trodde att det var scam när jag inte en ganska kort tidsperiod blev kontaktad av både Facebook och Google. Men det visade sig faktiskt vara äkta. Det är ett tydligt tecken att något har hänt, eftersom det har varit mer eller mindre omöjligt att komma i kontakt med dem tidigare, om man inte haft stora budgetar.
|
|||
Svara med citat |
2013-08-16, 01:42 | #5 | ||
|
|||
|
Dock så är det bara optimeringshjälp. Support går genom de vanliga sega kanalerna.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|