FAQ |
Kalender |
2013-09-05, 16:23 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu tog jag bort alla annonser i Flash från vårt affiliateprogram. Det kan ju låta lite konstigt eftersom Flash är så stor och naturlig del av bannerannonseringen, men samtidigt känns det bäst att lämna denna teknik bakom sig.
Några anledningar: - Viktigast: Flash tar längre tid att producera och blir dyrare. - Billigare med vanliga bildfiler, så nu kan vi uppdatera ofta. - Animeringar stör dig när du försöker läsa eller skriva. - Flash belastar din dator och kan göra den väldigt långsam. - Färre tillgängliga annonser ger en bättre överblick för affiliates. - Du måste ha plugin installerad (finns dock fallbacks jag vet) - Fungerar inte iPhone (finns fallback -jag veeet!) - Flash känns lite omodernt... Vårt affiliateprogram vill vara lite "schysstare" än alla andra, därför gör jag dessa saker. Dessutom försöker jag ha bra kommunikation med våra affiliates, det är därför jag vill skriva om det här. Så, vad tycker du om detta? Gjorde jag rätt eller fel? Vilken aspekt har jag missat? Ha en trevlig dag, Jakob Nanneson ps. Om du vill ha en Flash på din sida försöker jag givetvis ordna det. |
||
Svara med citat |
2013-09-05, 16:31 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I egenskap av Internet och Mac användare tackar jag dig.
|
||
Svara med citat |
2013-09-05, 17:01 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
We salute you!
|
||
Svara med citat |