FAQ |
Kalender |
2013-09-10, 21:20 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är lätt att bli hemmablind efter två månaders jobb. Därför hoppas jag att någon av er med öga för webbdesign och funktionalitet har lust att kommentera på bioservo(punkt)com?
Målet har varit att bygga så cleant och informativt som möjligt. Vad kunde vi ha gjort bättre? Bakåtkompabiliteten med IE vet vi inte är helt hundra |
|||
Svara med citat |
2013-09-10, 21:48 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker dropdownmenyn ligger alldeles förlångt ifrån huvudmenyn.. efter en snabb titt..
|
||
Svara med citat |
2013-09-10, 21:59 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sidan känns ganska fräsch och enkel.
Men tog det verkligen 2 månader för er att sätta upp en wp-template? http://www.kriesi.at/themedemo/?theme=enfold |
||
Svara med citat |
2013-09-10, 23:21 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-09-10, 23:22 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2013-09-11, 14:11 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Förvånadsvärt bra för att vara WP och ett köpestema. Tycker dom flesta teman är så fläshiga som man bara dör av uttråkning för de är så intetsägande.
Märks att du lagt ner mycket tid att lägga in content på rätt ställe osv. Men hur är det egentligen med användarvänligheten? Kan en icke-datanörd verkligen arbeta med sidan? Är det inte massa shortcodes för alla kolumner osv? Jag har iaf märkt att folk LÄTT fukkar upp en sida för de inte vet vart taggar börjar o slutar osv. |
||
Svara med citat |
2013-09-11, 14:50 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kalenderrubriken som ser ut som en knapp är en död länk, inte bra.
Att jobba med fullbredd som kalendern gör är inte så lyckat på stora skärmar, men det är möjligen inget alternativ man kan välja att fixera templatet till en vettig maxbredd? Och på tal om content så är det oprofessionellt att skriva "Bioservo har en professionell styrelse..." Bara presentera styrelsen, att tala om att den är professionell väcker motsatta känslor, skespis |
||
Svara med citat |
2013-09-11, 15:23 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Användarvänligheten förutsätter en viss vana av WordPress-gränssnittet. Temat har en layoutbyggare, dra-och-släpp, och alltså inte massa shortcodes att hålla reda på. Valdes för att enkelt kunna skifta layout på undersidor utifrån innehållet som skulle matas och som kommer i framtiden. Egen översättning också för att öka förståelse för administratören. |
|||
Svara med citat |
2013-09-11, 15:28 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag bollade vidare din synpunkt på texten. Tack så mycket för det. |
|||
Svara med citat |
2013-09-11, 16:48 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Några av mina reflektioner efter en snabb koll: BRA: 1. Lättnavigerat och användarvänligt överlag. 2. Nu har jag förstås inte läst allt, men textavsnitten verkar språkmässigt föredömliga. 3. Avskalat och stilren layout. Inget onödigt och distraherande "tjafs" mao. SYNPUNKTER: 1. Ikon-gubbarna på förstasidan tycker jag är trista. Jag tror två foton skulle lyfta dessa stycken. 2. Jag skulle uppskatta en kort introduktionsfilm beträffande handsken redan på produktsidan. 3. Bilder på företagsledningen / styrelsen tror jag skulle skapa ett seriöst intryck. Om dessa nu inte har något emot det. Bra jobbat!
Svara |
|
|