FAQ |
Kalender |
2013-09-30, 22:35 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sakta men säkert har intäkterna från Adsense ökat så till den grad att det nu löner sig betydligt att ta ut intäkterna till ett aktiebolag istället för egen firma.
Skatten bli avsevärt lägre i ett aktiebolag (22 % bolagsskatt, 30 % utdelningsskatt) jämfört 32 % arbetsgivaravgift och 58 % marginalskatt i egen firma. När jag registrerade mig för Adsense en gång i tiden så gjorde jag det i eget namn, vi kan kalla det för Kalle Johansson. Problemet med Adsense är att det går ju inte att byta namn, ens till Kalle Johansson AB. Jag har 10 000-tals Adsense annonser och att stänga ned mitt konto, ansöka om ett nytt konto och sedan byta kod på 10 000-tals sidor känns väldigt omständigt. Hur har ni andra gjort när ni gått från privatperson/egen firma till aktebolag vad avser registreringen hos Adsense? |
||
Svara med citat |
2013-10-01, 05:54 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-10-01, 09:32 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går inte att byta enligt deras hjälpsidor
https://support.google.com/adsense/answer/10163?hl=sv |
||
Svara med citat |
2013-10-02, 19:40 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade liknande problem när jag skapade ett bolag. Det går nämligen inte att byta kontotyp på ett adsensekonto. Du måste helt enkelt skapa ett nytt adsensekonto av typen "företag".
|
||
Svara med citat |
2013-10-02, 23:28 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Mer eller mindre så kan man trolla och trixa till allting utan problem! Som sagt, frågan är bara om dem orka med jobbet, kan bli lite pappers göra eller något sånt som dem inte orka göra för de finns en enklare lösning, tillexempel att regga ett nytt konto.. Så ta kontakt med dem och va lite tjatig! |
||
Svara med citat |
2013-10-03, 02:17 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad händer om du bara byter utbetalningskonto till AB:ets konto?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|