Citat:
Ursprungligen postat av ecstyle
Tack för feedback.
Mina sliders har olika höjd och därför hoppar den lite. Jag gissar att det är det du (sharp) menar. Att det kunde vara så irriterande har jag inte tänkt på. Det är så klart något som ska åtgärdas och att det blev olika höjd var mer av ett test. Sliders ska fixas till och nya ska tillkomma. Sen är jag inte riktigt nöjd att de inte är klickbara annat än till enskilda produkter.
Jag får ingen scroll på min iphone 5, men jag jag ser ju scrollen i http://mattkersley.com/responsive/ (och tack för länken förresten). Har inte sett scrollen tidigare, men har också gjort lite ändringar efteråt som kan ha påverkat
|
Du ska inte få sidleds-scroll alls, i någon upplösning. Din sajt får det ~480-504 och ~729-1031 inre bredd (i Chromes senaste stable på macosx, det kan variera mellan browsers beroende på orsak). För att åtgärda detta är det inte svårare än att scala om ditt fönster och leta efter sidleds-scroll. Sedan behöver du givetvis testa med olika webbläsare också. Men att börja med ett par desktop-webbläsare som du skalar om är en bra strategi för att bli av med de värsta bovarna.