FAQ |
Kalender |
2013-11-08, 17:36 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Försöker lägga till en domän som inte är köpt på mitt webbhotellskonto i CityNetwork. Väljer lägga till webbplats (inte domän), skriver in domännamnet och får upp "Felaktigt domännamn eller domän upptagen.". Nu råkar jag ju redan ha köpt domännamnet på annat konto, varför jag funderar över varför jag inte får lägga till den som webbplats. Någon som vet? |
||
Svara med citat |
2013-11-08, 18:31 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gissar att du måste rikta domänen (DNS) till citynetwork nameservers först.
|
||
Svara med citat |
2013-11-08, 18:32 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta är en bugg som jag trodde dom hade löst.
När domänen redan finns i systemet (på annat konto) kan du inte lägga till den på annat konto. Alt. 1 maila/ring supporten och be dem lägga upp och peka den rätt. Alt. 2 flytta domänen till samma konto så kommer det att fungera. |
|||
Svara med citat |
2013-11-08, 18:52 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Löste genom att ta bort parkeringen på mitt andra konto. |
||
Svara med citat |
2013-11-11, 02:49 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-11-13, 15:04 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den enda "buggen" jag känner till angående det här är att gamla DNS records ligger kvar och blockerar. Det kan t.ex. varit en kund som har haft den domänen på City Network tidigare men antingen låtit domänen löpa ut eller överfört den till en annan registrar vilket gör att DNS-posterna för den domänen ligger kvar hos City Network. När du sedan har köpt domänen och vill föra över den till CN ligger de där gamla DNS-posterna kvar och blockerar. Det kan man väl se som en bugg. Den som äger domänen borde ju ha företräde till att hantera DNS-posterna för den domänen och då borde de gamla DNS-posterna raderas om domänen förs över till ett annat konto på CN. Så visst är det en bugg, men inte en speciellt kritisk sådan. Det bör inte vara speciellt ofta det händer och det är ju ganska enkelt av åtgärda. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|