FAQ |
Kalender |
2013-12-01, 20:51 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är konsult för några e-butiker, och har märkt att det är väldigt många som avbryter köpet när de kommer till 3DS (Verified by VISA delen). Kanske nästan 40% avbryter köpet där.
Har ni som använder 3DS samma problem? |
||
Svara med citat |
2013-12-01, 21:25 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även olika banker har olika lösningar för det, i många fall orkar man inte med skiten för småsummor. 3DS borde inte användas för fika pengar under 10-20k köp. Även orimligt att vissa sidor ska ha det, man kan ju använda riskprognos. Har behövt använda 3DS innan på köpa årsredovisningar på bolagsverket. Vem fan skulle använd annans kort för köpa sådant? Vilken risknivå är det på en skala. |
||
Svara med citat |
2013-12-01, 22:03 | #3 | ||
|
|||
|
Jag märkte för några dagar sedan att jag inte kan handla via 3DS på mitt SEB företagskort men att så många avbryter kan nog inte bara bero på företagsköp.
|
||
Svara med citat |
2013-12-02, 13:18 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är smidigare att koppla ihop 3dsecure med bank-id istället för att låta kunden hålla koll på två separata lösenord/autentiseringar. Bank-id borde ju ändå expandera i större utsträckning och kommer bli mera föremål för utbildning än olika 3ds-system. Tror inte detta är möjligt idag dock. |
||
Svara med citat |
2013-12-02, 13:32 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
Och köper man resor utanför Schengen/EU där man måste ha passnummer och allt så känns det lätt utreda ett bedrägeri. Visst man kan åka med falsk pass men det är nog väldig liten chans. Och olika banker har olika lösningar från 3DS, och märkt en del offshore banker börjar aktivera det på sina kort med. Vilket suger extremt. Snart lär man behöva ha konton i 20 länder för slippa skiten. Bank-ID är rätt ovanligt i många länder, även internetbank i många länder ligger 10-20 år efter i utvecklingen. Check är betydligt mer vanligt i vissa länder än kort till och med :P Och SHB bank-id som är på kort och kräver dosa är inte smidigt, bara behöva lyfta sig från soffan och hämta dosa är tillräckligt förjävligt. Och är man ute på resa eller på annat ställe så är det rätt kört. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|