FAQ |
Kalender |
2010-10-07, 14:25 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Kort fråga: Eftersom PBS i Danmark har monopol på kortbetalningar i Danmark, skulle jag vilja använda ett svenskt istället. Är det möjligt egentligen? Det enda hindret som jag ser är att danskarna använder sitt Dankort, men dessa är ju kopplade till Visa eller Mastercard i alla fall. Är det någon som har erfarenhet av ngt liknande? Tack! /Martin |
||
Svara med citat |
2010-10-07, 15:00 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.dibs.se/ Jag har dock aldrig använt de själv, men varit i kontakt med kundtjänst och det intrycket jag fått är att de är väldigt proffsiga i det de gör. |
||
Svara med citat |
2010-10-13, 13:34 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dankort brukar vara med som undantag om du inte har en dansk betalväxel om jag inte minns helt fel. Dankort är heller inte speciellt ofta kopplade till ett kreditkort utan fungerar bara som betalkort.
|
||
Svara med citat |
2010-10-13, 16:44 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Moneybookers har Dankort.
|
||
Svara med citat |
2010-10-13, 21:20 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack!
Jag bryr mig egentligen inte om Dankort eller ej, det jag undrade var mer om det är någon som har testat att sälja mot danskar med ett svenskt betalningsalternativ. Vet inte om det stämmer, men några påstår nämligen att de kan ha problem att betala, för att deras kort skulle vara "speciella" (kanske pga dankort?) Tack! |
||
Svara med citat |
2010-10-14, 00:37 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-11-03, 09:31 | #7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
En av mina danska kunder överväger att byta kortinlösen från PBS till Swedbank i Danmark av två skäl - lägre avgifter men framförallt utbetalning av internationella korttransaktioner efter 2 bankdagar mot PBS 30 dagar. Kunden använder epay som Payment Service Provider (PSP) vilket innebär att bytet kan ske utan tekniskt mickel. Swedbank har stöd för PSPerna epay, DIBS och och PayEx. Kan vara värt att undersöka i alla fall: http://www.swedbank.dk/card-services...rnet/index.htm Edit: När jag läser på Swedbanks hemsida så står det faktiskt inte något om Dankort.... Hmm... ska maila dem och fråga om det. Senast redigerad av heltech den 2010-11-03 klockan 09:36 Anledning: Oklart om swedbank löser in betalningar med dankort |
|||
Svara med citat |
2013-12-18, 21:57 | #8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det finns två olika slags Dankort. Det ena är enbart ett "Dankort" och det andra är ett kombinerat kort kallat "VISA/Dankort". Statistiker för 2012 visar att ca. 75% av danskarnas online köp sker med Dankort, men enbart 3-5% av dessa är "rena" Dankort och resten är VISA/Dankort. Du har rätt, Swedbank BABS har möjlighet att inlösa VISA/Dankort, men inte rent Dankort. Det samma gäller för Euroline SEB. Valitor har även möjlighet att inlösa VISA/Dankort via ePay. Den enda som inlöser rent Dankort är NETS, tyvärr. |
|||
Svara med citat |
2013-12-18, 22:04 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Dankort är knappast dyrt och Nets har 1-dags utbetalning för oss om jag inte minns fel.
Ja du kan köra med svensk inlösare i Danmark, men du får inte använda Dankortloggan och den är typ det starkaste "trustmark":et du kan ha där. Du kommer förlora mer pengar på det än du vinner i enkelhet (OM du har någon volym att tala om). |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|