FAQ |
Kalender |
2013-12-18, 02:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, låt säga att man vill optimera sin webbplats för "behandla akne"
Vidare så äger man redan akne.se (dvs ena halvan av fokustermen ingår redan i domänen.) Är det då lämpligast att döpa underkatalogen till /behandla.akne eller bara /behandla? |
||
Svara med citat |
2013-12-18, 13:20 | #2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om du ser dig själv som besökare till sidan, vad tycker du låter vettigast?
Jag tycker akne.se/behandla eller ännu bättre - akne.se/behandling. Optimera för besökaren i första hand, sökmotorer i andra hand. |
|||
Svara med citat |
2013-12-18, 14:08 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker akne.se/behandla eller ännu bättre - akne.se/behandling, precis som ovanstående talare.
|
||
Svara med citat |
2013-12-18, 20:57 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"akne.se/behandling-sex-tips"
|
|||
Svara med citat |
2013-12-25, 21:07 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänk på användaren i första hand, vad känns lättast och mest naturligt?
Se till att optimera startsidan för den svåraste frasen, den väger alltid tyngst. Gör sedan en undersida per fras om det är möjligt. |
||
Svara med citat |
2013-12-25, 21:59 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Först och främst, God Jul
Men okej, jag är med på att optimera för besökaren. Men ur serp-perspektiv, vilket av alternativen borde ge bäst resultat? Ex. Domän: lanapengar.se Sökfras: "lana pengar" Url:se lanapengar.se/lana-pengar-fran-ikano eller lanapengar.se/ikano |
||
Svara med citat |
2014-01-02, 01:09 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om din sökfras är "lana pengar" eller snarare "låna pengar" som jag tror att du menar så är det lite feltänkt. Du vill inte optimera din ikano-undersida mot exakt samma sökfras som din startsida.
Angående ditt egna exempel från början så är "akne.se/behandla" optimalt för din sökterm. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|