FAQ |
Kalender |
2014-01-06, 16:34 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag behöver hjälp med en liten sak i wordpress, som förhoppningsvis är väldigt enkelt för er kunniga där ute.
När jag lägger till en ny sida tex " kontakt " Så står det med stor text Kontakt högst upp inne på sidan. Och jag tänkte höra hur man tar bort det, så enbart innehållet jag har lagt in syns? Jag använder mig även av temat " responsive " som finns att hitta bland teman hos wordpress. Tack för mig så länge |
||
Svara med citat |
2014-01-06, 17:01 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det korta svaret är att du måste ändra i temats PHP kod (single.php för inlägg och page.php för sidor) och ta bort raden med titeltaggen (typ en H1 eller H2 förmodligen) där <?php the_title(); ?> finns
|
||
Svara med citat |
2014-01-06, 17:16 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaret, dock så hittar jag inget i texten för page.php som känns rätt att ta bort. Så jag skickar med koden här så får vi se om det är jag som är blind eller inte
PHP-kod:
|
||
Svara med citat |
2014-01-06, 17:19 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dom har delat upp koden ytterligare, hittar du någon fil som heter typ "loop-header.php"?
Däri ligger koden som inleder varje sida/inlägg, och där bör du då hitta raden med the_title() |
||
Svara med citat |
2014-01-08, 23:42 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
h1-taggen skapas av funktionen responsive_entry_top(); som anropas strax efter denna rad:
Kod:
<div id="post-<?php the_ID(); ?>" <?php post_class(); ?>> |
||
Svara med citat |
2014-01-09, 03:25 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
<h1 class="entry-title post-title"><?php the_title(); ?></h1>
ligger i filen post-meta-page.php markera den såhär: <!-- <h1 class="entry-title post-title"><?php the_title(); ?></h1> --> så är titlarna borta |
||
Svara med citat |
2014-01-10, 19:38 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för hjälpen för att ni har försökt hjälpa mig
Och extra tack till rauthing som hittade varit filen låg och hur jag skulle lösa det hela |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|