FAQ |
Kalender |
2014-03-03, 15:22 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ni har helt rätt. Alla sökmotorer borde förbjudas och avskaffas, då vi skulle få ett mycket bättre och trevligare internet.
|
|||
Svara med citat |
2014-03-03, 15:42 | #12 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Själv tycker jag det är synd att upphovsrätten är så snäv som den är då jag tror att mer friheter till derivativ gör att skapandet underlättas och påskyndas, oavsett om det gäller facklitteratur, konst eller internetsöktjänster. Men det förhindrar inte det faktum att bland annat Google ligger i en rättslig gråzon... de har ju blivit dömda för intrång flertalet gånger både för News och Image Search och andra gånger dodgat stämningar med överenskommelser. Frånvaron eller närvaron av en robots.txt förändrar föga när det gäller upphovsrättsinnehavarens rättigheter till verket. Det är inte en åsikt om sökmotorer utan en tolkning av lagen.
2014-03-03, 16:50 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu tycker jag vi kan fokusera på det som gäller idag och inte vad man tycker och tänker kring reglerna. Det hör inte hemma i denna tråd.
Kort och gott råd: är du inte säker på att du får "låna" material från någon annan så fråga om lov. Ofta går det bra att komma överens om en motprestation, t.ex. att du bara visar utdrag och länkar vidare.
2014-03-03, 18:44 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2014-03-21, 15:52 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
altruixm: Är du på allvar?
Om någon går hem till dig och tar en av dina tavlor, så betyder det att du inte längre har kvar tavlan utan det är någon annan som har den. Om någon istället går hem till dig och kopierar din tavla så har du kvar din tavla och personen en kopia av tavlan. Men du tycker det är samma sak? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|