FAQ |
Kalender |
2014-04-04, 15:48 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ponera att du driver en secondhandbutik och går på en stor loppis för att göra inköp från divserse utställare.
Kvitto behövs ju givetvis eftersom jag köper som företag, så jag tänkte höra exakt vad som behövs finnas på detta, samt om någon kanske har en smidig mall eller liknande som man kan printa i massa ex. så slipper man skriva allt för hand varje gång |
||
Svara med citat |
2014-04-04, 15:56 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kvitto
Datum Produkt Pris |
|||
Svara med citat |
2014-04-04, 16:13 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tackar.
säljarens namn bör väl finnas med antar jag? personnummer? mitt företagsnamn och org.nr följdfråga: om man vill applicera vinstmarginalbeskattning (VMB) på framtida försäljning av den inköpta varan, behövs ngt speciellt på kvittot då? |
||
Svara med citat |
2014-04-05, 23:48 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppgift om köparen behöver nödvändigtvis inte finnas. Du kan säkert ta fram någon mall och ha med dig och be säljaren fylla i.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2014-04-06, 02:11 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Maila Skatteverket och be om svar via brev. Spara brevet för framtida bruk och som stöd skulle de vilja ändra sitt svar. Jag har mailat massor av gånger, nu senaste om hur privathyra av bil ska bokföras rätt.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|