| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Hej,
Jag håller på att försöka fixa till en stilig meny i CSS. Pga begränsad kunskap (imbecillitet?) har jag kört fast. Så här ser den ut i nuläget: http://yenit.com/cssmenu Jag vill helst att menyn skall följa med när man scrollar och därför la jag in: Citat:
Finns det någon quick-fix för detta, eller borde jag låta någon kompetent person fixa detta åt mig mot betalning? Här är CSS:en (när jag tagit bort fixed, som förstörde designen). Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Ps. Själva uppslaget och grundkoden fick jag här:
http://cssmenumaker.com Pga nämnda okunskap är jag inte riktigt säker på alla variablar osv. Det är mycket möjligt att jag stökat till i koden när jag försökt ändra menyns utseende (radikalt).
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Testade att lägga till position: fixed och dylikt i din meny via utvecklarverktyget direkt i webbläsaren men kunde inte se något fel. Har du lyckats att åtgärda problemet i din kod eller skulle du kunna visa när det blir fel?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Stahla,
Jag testade en hel del, men det var något som felade... En vän här har lovat att kika på det. Jag avvaktar lite och ser vad han säger. TACK för ditt engagemang!
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Okej! Återkom om det är några bekymmer annars. Kan vara som en så enkel sak som att du satte position: fixed; på ett element som behöver relative för att resten av menyn ska funka som tänkt.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|