FAQ |
Kalender |
2014-05-12, 12:24 | #11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Webbservrar som kör t.ex. Litespeed, räknas de till Apache eller övriga?
|
|||
Svara med citat |
2014-05-12, 12:49 | #12 | ||
|
|||
Administratör
|
Övriga. Litespeed har nog betydande del just där för att det finns en del shared hosting som kör den fortfarande (de flesta kända Litespeed-användarna, t ex Wordpress, har dock gått över till Nginx). Tittar man däremot på antalet aktörer så bör Litespeed ha en väldigt liten andel.
2014-05-12, 16:08 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror nog man skall tolka det som så att IIS ökar dominansen på enterprise-sidan (de som inte kör Java), medans de minskar på alla andra "marknader" (startups, webshop, onlineverktyg, etc). Totalt sett gissar jag att de minskar, dock verkar det som att Enterprise-tänket idag sprider sig till medelstora (och ibland mindre) företag.
|
|||
Svara med citat |
2014-05-12, 19:08 | #14 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
2014-05-13, 01:17 | #15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2014-05-13, 10:18 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-05-13, 11:56 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag håller med om din analys av att Netcards undersökning visar att IIS minskar totalt sett. Att min känsla är att IIS ökar på Enterprise-sidan har inget med Netcraft-undersökningen att göra. Det har bara med det snacket jag får höra om hur folk som är i branschen tänker. Just nu är MS väldigt "inne" med sitt affärssystem, cms, sharepoint, tfs och annat äckelpäckel. Jag tycker att Netcrafts definition av "active sites" verkar rimlig, men som i all statistik kan det innebära stora felkällor: http://www.netcraft.com/active-sites/ T.ex. riskerar man att räkna hostade Wordpress-bloggar med samma tema som ej aktiva om jag förstår det rätt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|