FAQ |
Kalender |
2014-05-18, 12:56 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter att ha drivit f o d r a l f y n d . se i över tre år är det nu dags att sälja den. Butiken har drivits enbart av mig vid sidan av studier och säljes på grund av att jag har blivit erbjuden ett nytt jobb som jag vill fokusera på. Stort fokus har legat på optimering och automation samt produkter med bra marginal.
Allt nedan är angivet exklusive moms och är ungefärliga siffror. Siffror och nyckeltal:
Teknisk plattform:
Övrigt:
Möjligheter: Väldigt lite tid och pengar har lagts på marknadsföring, därav den relativt låga andelen ordrar i den egna webbshoppen. En satsning här är en bra möjlighet. Utökning av lagret kan öka omsättningen rejält men detta har inte kunnat göras på grund utav platsbrist. Arbetstid: Idag läggs ca 15min per dag på att packa ordrar, ytterligare ca 3h i veckan på administration (bokföring, lägga upp produkter, inköp, svara på mail m.m.). Uppskattningsvis läggs totalt ca 20h i månaden. Har drivit det som enskild firma och därmed är lönen en del av vinsten ovan. Jag har jobbat väldigt mycket med optimering av orderflöde och automation vilket har gjort att orderhanteringen fungerar väldigt smidigt och tidseffektivt. Prisidé (inkromaffär): 75 000kr + lagervärde eller högstbjudande. Vid lite snabbare affär är jag villig att gå ner något i pris. Tradera-kontot innehåller över 2000 positiva omdömen och 4 negativa samt en butik som är betald fram till februari 2015 (värde 500kr/månad exl. moms). Detta konto överlåtes till den nya ägaren. Alla övriga konton medföljer också och avtalen (hos t.ex. Klarna och Fyndiq) skrivs över till dig som köpare. Kontakta tobbedann [at] gmail . com för mer info. |
||
Svara med citat |
2014-05-21, 16:52 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då jag redan har kört igång med nya projekt och inte längre har tid att driva butiken så vill jag sälja den relativt snabbt. Jag sänker därför priset ganska rejält och går ner till 60 000kr för verksamheten vid snabb affär! Kan även erbjuda 20% rabatt på lagervärdet.
Kontakta mig på tobbedann [at] gmail . com |
||
Svara med citat |
2014-06-02, 20:13 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Butiken är fortfarande till salu. Sänker priset till 50 000 för verksamheten samt 20% rabatt på lagret vilket ger ett totalt pris på 76 000kr med nuvarande lagervärde.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|