FAQ |
Kalender |
2014-06-07, 06:19 | #21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu ser det ut bättre gällande utseendet på sökresultatet. Fortfarande är det problem på första sidan med sökrutan som drar ut hela sidan.
Sedan är det tyvärr fortfarande problem med sökresultatet, att den visar lediga domäner som inte är det. |
|||
Svara med citat |
2014-06-07, 12:00 | #22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser bra ut! Har också samma problem med sökningarna. Den visar flera domäner som lediga fast dom inte är det.
|
|||
Svara med citat |
2014-06-09, 18:38 | #23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ingo
Nu är hela sidan mobilanpassad. Berätta gärna om du ser några fel! Jag håller fortfarande på att undersöker problemet med att vissa domäner visas som lediga fast de inte är det. x264 Nu har det dynamiska sökfältet kommit upp Jag har även lagt till en meny, priser i olika valutor, sökhistorik (sparas i webbläsaren så det är helt privat), och delbara länkar. Berätta gärna om ni hittar något som inte fungerar, borde förbättras eller något som ni saknar! Tack för all den utomordentliga feedbacken jag har fått hittills! |
|||
Svara med citat |
2014-06-10, 09:56 | #24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu ser sökrutan bra ut, bara namnet som kommer för långt ut . Just nu när jag provar tjänsten så är plötsligt alla se domäner lediga och visa namn är markerade med blå färg.
|
|||
Svara med citat |
2014-06-10, 21:01 | #25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har nu åtgärdat några buggar som uppstod när jag ändrade till DNS lookups, så det borde vara betydligt bättre precision än tidigare. Det är dock inte 100%, och det är för att om en domän är uppköpt, men har till exempel inga namnservrar tilldelade sig så ser det ut som att domänen är ledig.
Detta är däremot inget vanligt förekommande fenomen (när jag har testat det), så det borde inte vara alltför ofta som tjänsten visar felaktigheter nu. Testa gärna och återkom om ni hittar att många visar fel! |
|||
Svara med citat |
2014-06-13, 16:14 | #26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har nu lagt till ytterligare statistik för sökorden.
Nu går det att se:
Man ser informationen när man klickar på nedåt-pilen som är längst till höger för varje sökord. Tar gärna emot feedback angående detta. Är bakgrundsfärgen bra? Något som ska förtydligas? Något som är felaktigt? Tack! |
|||
Svara med citat |
2014-06-13, 17:12 | #27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hm, köpta domäner visas som lediga.
https://confirm.io/analysis/#SE-bank Bankid.se står(stod iaf) som ledig |
||
Svara med citat |
2014-06-13, 17:16 | #28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Oj det verkar som att Loopia har rea på alla sina domäner för tillfället, enligt hemsidan:
https://confirm.io/domainstats/ |
|||
Svara med citat |
2014-06-13, 17:36 | #29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
I detta fall med bankid.se är det för att domänen inte har några namnservrar, vilket resulterar i att DNS anropen inte får något svar. Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|