FAQ |
Kalender |
2014-06-16, 14:24 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sidan har flera olika språk men en och samma databas. Man byter språk genom att klicka på en flagga. Så all text på sidan är dynamisk och innehållet visas beroende på valt språk.
Domänerna .se och .com pekar till samma folder på servern. Jag hade velat att när man går in i .com kommer man till den engelska översättningen av sidan och när man går in på .se kommer man till den svenska delen. Kommer det här vara dual content med tanke på informationen längst upp? Tacksam för svar av er SEO experter, då jag har noll koll.. |
||
Svara med citat |
2014-06-16, 14:34 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varje unikt innehåll borde ha en unik url, det är grundtesen
Du får bygga en funktion, som baserat om domänen som användaren är inne på, hämtar motsvarande språk. Skriv helst ut språket i lang-parametern på html-taggen så blir det enklare för sökmotorerna och antagligen rätt i sökresultaten. <html lang="en"> |
||
Svara med citat |
2014-06-16, 14:58 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tryck på svensk flagga längst upp och du kommer till: www.hemsida.se/?lang=swe Tryck på engelsk flagga längst upp så kommer du till: www.hemsida.se/?lang=eng Som du ser är båda på .se. Är det alltså bättre om man istället kommer till följande när man trycker på: svensk flagga: www.hemsida.se engelsk flagga: www.hemsida.com ? |
||
Svara med citat |
2014-06-16, 15:12 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Här kan du läsa bra guidelines:
https://support.google.com/webmaster...r/182192?hl=en |
||
Svara med citat |
2014-06-16, 17:23 | #5 | ||
|
|||
|
Bättre och bättre, det är tydligare för användaren, det är det viktiga.
|
||
Svara med citat |
2014-06-16, 17:41 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nu kom jag på ett till problem. Enda sättet för mig att se översättningen är om jag lägger till lang=eng eller lang=swe. Har någon koll på hur jag gör så att det blir .com och .se istället ? |
||
Svara med citat |
2014-06-16, 18:59 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan ju köra cname på urlen så lang=swe går till .se adressen.
|
||
Svara med citat |
2014-06-16, 20:07 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En middleware som kollar TLD och aktiverar rätt språk.
|
||
Svara med citat |
2014-06-17, 09:43 | #9 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan kör du url rewrite i .htaccess eller kontrollera urlen i php för varje siduppslag. |
||
Svara med citat |
2014-06-17, 10:28 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Stort tack för alla tips. Vilket tips är bäst enligt Google? Någon som vet?
Sen ska jag googla fram hur man gör. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|