Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Wywallet förlorar allt mer pengar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-23, 11:12 #11
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Jag har inga problem att handla smsbiljetter och jag har inte gjort något speciellt. Fick något SMS från WyWallet om att jag genom nästa köp godkände avtalet. Vad är då problemet för en vanlig användare?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-23, 11:28 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det är krångligt. Jag har gjort försök till SMS-köp två gånger, men behövde registrera mig och det orkade jag inte. Jag använda SMS ibland för några år sedan, men sedan detta har jag slutat.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-23, 12:43 #13
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Tror inte dom har något val om man kollar på EU-lagen gällande pengatvätt. Ja kan dock ha fel.
Jag minns inte så mycket kring detta, men när jag kollade upp allt, så var allt redan korrekt enligt EU-lagen ang. pengatvätt.

Man var helt enkelt tvungen att ha ett namn kopplat till sitt nummer. Kontantkort som inte registrerades blev redan 1 dec 2011 värdelösa som betalmedel, men abonnemangen fungerar, för alla dessa kräver att man är registrerad.

Då bestämmer sig de fyra största operatörerna som har oligopol på marknaden (Telia sitter tex. på alla kortnummer), att de ska göra en självständig tjänst för att försvåra, men också, börja leva på användarnas data. Wywallet försökte komma undan med att de säljer vidare användares data till tredjepart.
De har också försökt ta betalt för en tjänst som de tvingar in alla i.
De censurerar kritik på Facebook och bryr sig öppet inte om sina kunder.

Eftersom att det också är ett nytt system kräver det någon integrering med Wywallet så siteägare och sånt skiter i att göra integrationen.

Deras applikationer (som har bottenbetyg i AppStore och Play Store) finns inte till alla plattformar, och detta är svaret för när det kommer till Win Phone:

Citat:
WyWallet: After a survey on the need and demand for a Windows app we have chosen not to launch an application for Windows Phone at the moment. The demand for a specific Windows app is small and you can easily manage text-purchase without the app by creating an account on our website. We hope that the demand for a Windows Mobile app will increase and that we at a later stage decide to launch one.
Regards, Emmy
Nä. I denna frågan var det bättre förr. När man kunde spontanköpa grejer med SMS, och slipper oroa sig över att någon säljer ens data, eller att man blir kund hos något bolag som tillhör 4T. Några av branschens största Rövhål.

Enda anledningen till att de skapade Wywallet istället för att gå vidare med de befintliga systemen, var för att de ville tjäna pengar per transaktion individuellt mellan användare. Men man har inte gjort någon som helst efterforskning öht, utan man har bara gjort. Idioti, och snart kan inte 4T motivera större förluster.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-23, 12:59 #14
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Nä. I denna frågan var det bättre förr. När man kunde spontanköpa grejer med SMS, och slipper oroa sig över att någon säljer ens data, eller att man blir kund hos något bolag som tillhör 4T. Några av branschens största Rövhål.
Frågan är dock om svensson bryr sig om att deras uppgifter sparas hos 4T. Deras nyas system fungerar precis som innan så SMS-betalningar lär inte vara något problem längre.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-24, 04:41 #15
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Samma här, använde SMS betalning ett par gånger i månaden tidigare.

Sedan WyWallet trädde i kraft så sket jag i det i stället.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-24, 12:19 #16
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Halvt OT: Västtrafik (Göteborgs svar för SL) gick rätt snabbt (efter införandet av WyWallet) över till ett eget betalsystem med SMS som krävde registrering av betalkort på deras egna sajt.

Denna registrering fungerade verkligen jättedåligt, i stil med WyWallet. Att registrera med min mobil krävde många steg och gick ej att genomföra inom de tjugo minuter som resan tog - så det blev tjuvåkning.

Nu har de dock skärpt sig och det är lättare och snabbare att komma igång.

Att det finns möjlighet att betala med kort på vagnen underlättar också för många, men det är lite svårt att förstå hur man gör i automaterna. hmf.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-24, 12:48 #17
cvnu cvnu är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 348
cvnu cvnu är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 348
Har aldrig betalat med SMS sedan Wywallet dök upp. Värdelös tjänst.
cvnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017