FAQ |
Kalender |
2014-08-28, 10:39 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Inte för att jag funderar eller vill riskera göra detta... men bara för kunskapens skull... Jag har en sida... www.yyy.se i bakgrunden gömmer jag flera iframes som länkar till mina andra sidor som relaterar till yyy.se och även länkar tillbaka till mig. ex youtube.com/mitt-konto Facebook.com/mitt-konto instagram.com/mitt-konto twitter.com/mitt-konto Detta skulle ju teoretiskt generera 4 ggr mer besökare till mina sociala medier som i sin tur skulle öka min yyy.se page rank, eller är jag ute och cyklar nu? |
||
Svara med citat |
2014-08-28, 11:44 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter lite som i stil med att skriva in sjukt mycket sökord och sen göra texten transparent.
Ikano banken gjorde det för några år sedan och blev droppade ur serpen som straff. |
|||
Svara med citat |
2014-08-28, 12:53 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
och vad innebär att man är droppad från serpen? innerbör det att google inte längre indexerar ens sidor? |
||
Svara med citat |
2014-08-28, 14:14 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Minnet kanske sviker lite, detta var nog runt 2006-2008 men har för mig att de blev lite skriverier att de körde "keyword stuffing" med samma färg som bakgrunden eller liknande.
Droppas man ur serpen lär man notera att organiska google trafik minskar drastiskt, du försvinner ur index mer eller mindre. Söker du på site:din adress så kanske du hittar den fortfarande men den kanske inte syns för de vanliga sökorden. Sen ang iframe så används de flitigt i olika sammanhang och du lär inte bli straffad för de men bara för att du får mer belastning på de andra siterna betyder de inte att användaren klickar runt på dem och gör något. Lite som att analytics spårar hur länge användaren är på siten eller hur långt ner "hen" klickar sig. |
|||
Svara med citat |
2014-08-28, 15:32 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sidorna är fortfarande indexerade men med avsevärt mindre trafik. |
|||
Svara med citat |
Svara |