Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur skapas MÅNGA backlinks?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-14, 15:07 #11
thomas134 thomas134 är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Feb 2014
thomas134 thomas134 är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance Visa inlägg
Google kommer förr eller senare att straffa dig hårt om du "köper" länkar!
ja, det kommer inte alltid att hålla om man gör så.
thomas134 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-14, 22:04 #12
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2009
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar

Reg.datum: Dec 2009
Jag rekommenderar inte att köpa hög kvantitet med låg kvalité, dock fungerar det tyvärr ganska bra.. Google är "dummare" än de borde vara år 2014.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-31, 16:39 #13
JohanKarlsson JohanKarlsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2014
JohanKarlsson JohanKarlsson är inte uppkopplad
Medlem

Det finns mängder av tjänsts där du kan köpa länkar... det man ska tänka på är dock att när du köper länkar och bygger snabbt är risken stor att google tycker att saker och ting går för fort. Därför straffas du istället efter en period. Trots att dina länkar är legitima.
JohanKarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-31, 17:26 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av JohanKarlsson Visa inlägg
Det finns mängder av tjänsts där du kan köpa länkar... det man ska tänka på är dock att när du köper länkar och bygger snabbt är risken stor att google tycker att saker och ting går för fort. Därför straffas du istället efter en period. Trots att dina länkar är legitima.
Att köpa och sälja länkar strider mot Googles riktlinjer/guidelines och är därmed inte legitimt i deras värld. Detta kan självklart kan bli förödande för ett företags placering i SERP för den som blir påkommen, vilket sker relativt ofta.

Googles egna synpunkter i frågan: http://googlewebmastercentral.blogsp...ing-links.html
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-01, 00:31 #15
domain domain är inte uppkopplad
Nykomling

domain domain är inte uppkopplad
Nykomling

Många backlinks skapas genom att någon ser ett värde i att länka till din sajt och att du i byte kan länka tillbaka, med fördel. På svaret hur de skapar flera tusen backlinks till dig så rör det sig säkerligen om black hat seo och kan totalförstöra ditt rykte i Googles ögon. Bör vid användning ske med stor försiktighet och tidigare SEO kännedom.

Senast redigerad av domain den 2014-09-01 klockan 00:40
domain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-06, 07:40 #16
Webbskribent Webbskribent är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2014
Webbskribent Webbskribent är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2014
Hej PapaSmurf,
Det finns i grund och botten tre sätt att skapa en massa backlinks på för att attackera en nisch:
1. Använd verktyg för att skapa backlinks som xRumer, Search Engine Ranker och liknande
2. Köp backlinks från en tjänst så som du beskrev och var nöjd med
3. Skapa länkarna manuellt

Det första alternativet gör det möjligt att skapa en massa backlinks på kort tid men kvaliteten är för det mesta låg, och för det mesta så kommer det här att ses som spam av Google och därför så är det rekommenderat att undvika den här typen av backlinks. Metoden fungerade förr men idag så är den inte särskilt effektiv.
Om du ändå vill använda dessa verktyg så bör du aldrig någonsin skapa länkar direkt till din huvudsajt, bara som ett andra eller tredje tier lager, det här betyder att du använder verktygen för att stärka backlinks som du redan har.

Då du köper en tjänst så gäller det att ha tur för många av dessa är av låg kvalitet då den som ger servicen ofta själv använder verktygen som skapar spammiga backlinks.

Men om du hittar en service som skapar länkarna manuellt så är det värt det, men det här är inte så lätt att hitta...

Då du skapar backlinks manuellt så har du bättre kontroll över dessa. Först så måste du hitta bra källor för länkarna och sen är det bara att publicera länkarna.
På detta vis så har du full koll på PR för varje sida som du publicerar länk på, du vet precis hur relevant sidan är för sidan som du promotar, och du har även full kontroll över kvaliteten på texten som omger länken.
Generellt sett så är det så att manuella länkar tar mer tid men varje länk ger bra mycket mer "SEO juice".
Min specialitet är att skriva kvalitetstexter som är särskilt till för backlinks, jag skriver texterna och lägger in länkarna och sedan hittar jag även bra källa för publicering, det är därför som jag vet hur det här fungerar och hur starka länkarna blir ;-)

Lycka till med länkarbetet!

Rebecca
Webbskribent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-06, 12:00 #17
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Någonting som fungerar väldigt bra för vår del är att kontakta bloggare som är relevanta(!) för våra produkter och sedan be om ärlig feedback på våran tjänst och då poängtera att vi gärna lyssnar på både negativ och positiv feedback och att vi tar till oss av bloggarens åsikter för att förbättra tjänsten.

Vi samband med det så generar vi en unik rabattkod till bloggaren som exempelvis är "ANNA-4778" och säger "Som tack så får du gärna erbjuda dina bloggare en rabatt på 20% på våra produkter".

I mailet försöker vi vara personliga och påpeka att vi är intresserade av genuin feedback. Rabattkoden är bara någonting som svar på frågan "Vad får jag för det?".

Notera att vi inte köper länkarna, betalar för dom eller sponsrar bloggaren med produkter. Detta är white-hat länkbyggande.

Vi började med att maila ca ~70st bloggar om dagen. Har växlat ner till ca 5st om dagen för att responsen varit för hög (~20%) och vi vill inte bygga för många "låg kvalité länkar". Blogginlägg är såklart en stor del av länkar på internet, men de är givetvis inte alltid högsta kvalité.
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-06, 13:30 #18
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Hur är det då med när man byter länkar med en annan sida då? typ att dom länkar till mig och jag länkar till dem (Linkexchange) ?
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017