FAQ |
Kalender |
2014-09-28, 00:03 | #11 | ||
|
|||
Administratör
|
Spelar ingen roll vilket shell du personligen använder. Gör en sökning på bash shebangs på ditt system så förstår du varför.
2014-09-28, 01:17 | #12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är väldigt förvånad över hur pass lite publicitet Shell shock har fått. Shell shock är otroligt allvarligt, samtidigt som att det har varit mycket problem kring uppdateringarna. Känns som att det är det perfekta receptet för media.
Kan det vara så att det är för komplext för att folk ska förstå sårbarheten? Vad tror ni? |
|||
Svara med citat |
2014-09-28, 09:44 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror det behövs något som knyter det mot hemanvändarna, jag tror det är många som inte tycker att det gäller dem.
Om det skulle visa sig att OSX är öppet för attack och att Apple vetat om det i flera månader utan att göra något åt det så blir det nog fart på medierna. Eller så är alla så upptagna av "bendgate" att det inte finns resurser att skriva om annat. |
|||
Svara med citat |
2014-09-28, 10:22 | #14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Däremot blev jag lite oroad nu när jag fick uppdatera bash för en tredje gång på en ubuntumaskin, är detta sista uppdateringen? Vad var problemet med de två tidigare?
Börjar kännas som debaklet som ProFTPd-utvecklarna hade för några år sedan då man släppte sju uppdateringar på en vecka eller vad det var.. |
|||
Svara med citat |
2014-10-07, 19:53 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu har Yahoo, Lycos & Winzip blivit hackade genom Shellshock.
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|