FAQ |
Kalender |
2014-10-28, 01:28 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har precis börjat med att försöka snapbacka domäner men är lite orolig att domänerna i vissa fall kan vara straffade. Hur kan jag lättast ta reda på detta innan jag gör ett köp? Tack! Mvh Z |
||
Svara med citat |
2014-10-28, 08:56 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ställt samma fråga och då fått svaret att det är bara att använda webmastertools och få nya sajten godkänd av google så är ev. tidigare straffningar borta.
|
|||
Svara med citat |
2014-10-28, 09:26 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Snappar du en domän kan den ha ett länkrelaterat straff som kanske inte ens visar sig i Webmaster Tools. Det finns inget bra sätt att kolla om en domän är straffad över huvud taget. Det enklaste är om du på något sätt kan få reda på vad siten tidigare rankade på för sökord och kolla om den haft några plötsliga drop. Mitt tips är dock att kontrollera länkarna till siten. Är det skitlänkar finns det risk att siten är straffad. |
||
Svara med citat |
2014-10-28, 09:43 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Scanna av den med Majestic (SEO) eller Ahrefs. Du kan behöva gå in djupare i länkprofilen för att se hur det ligger till. En snabb titt på tex Anchors kan ge en indikation om vad siten har haft för bakgrund men det behöver inte betyda den är straffad eller inte.
Ta också ett besök till web.archive.org för att se det gamla innehållet. |
||
Svara med citat |
2014-10-30, 09:28 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kolla tex. http://linkrisk.com/
|
||
Svara med citat |
2014-11-11, 17:14 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar! Har kollat upp länkarna till domänen och de verkar vara okej. Domänen reggad förra året också så antagligen någon som inte gjort nåt av det.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|