FAQ |
Kalender |
2014-11-29, 19:07 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är ganska färsk på affiliate-delen, var väldigt längesen jag fixade och donade med det.
Tänkte bygga upp en sida på actionkameror[DOT]se och skulle vilja erbjuda besökarna annonser som handlar om just det. Är det Google Adsense det bästa alternativet eller vad väljer man om man vill ha affiliate annonser som just handlar om actionkameror? Finns det fortfarande kvar betalt per klick eller är det enbart betalt per avslutad affär? Ni får gärna rekommendera något affiliate-nätverk som skulle passa bäst om möjligt. Tack på förhand. |
||
Svara med citat |
2014-12-03, 15:12 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Magnus,
Till den produkten så skulle jag valt affiliate så att du får provision per avslutat köp. Ad-sense tycker jag personligen ser för trashigt ut och av egen erfarenhet så ger affiliate bättre. Media Markt har nyligen startat ett program hos Tradedoubler, och de säljer actionkameror så det är som skuret för dig Lycka till! |
||
Svara med citat |
2014-12-03, 17:48 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om ex. Media Markt har ett program hos TD, kan jag välja vilka produkter då eller slumpas det fram banner-erbjudanden då från dom? Eller anpassar den bannern efter vad sidan handlar om? |
||
Svara med citat |
2014-12-03, 18:19 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Banners har de nog inte specifikt för produkten, är oftast banners med rea, rabatt eller nersatta varor osv
Du kan skapa en direktlänk som går direkt till produkten tex: Köp Gopro Hero Actionkamera här! |
||
Svara med citat |
2014-12-04, 09:43 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack så hemskt mycket för inputen! |
||
Svara med citat |
2014-12-04, 14:12 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Media Markt finns inte hos TD, endast hos Adtraction.
|
||
Svara med citat |
2014-12-04, 14:36 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2014-12-05, 00:27 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för informationen allihop. Bumpar tråden om jag kommer på något mer.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|