FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla bra svar. Känns som jag får lägga krut på det jag faktiskt kan och bygga sajten. Verkar betydligt bättre att låta någon som faktiskt kan serverbiten sköta den med tanke på vad ni skriver.
Flera av er pratar om att man kan skala upp allt eftersom. Det jag är rädd för är att jag sajten kommer upp, får en hel del trafik första veckan och sedan så börjar sidan bråka och gå trögt pga. trafiken på en gång. Jag är ganska säker på att jag kommer ligga på ett par tusen besökare per dag redan från start eftersom jag kommer satsa en del pengar på annonsering. Så med andra ord är det VPS som jag ska kolla efter? Vad är det man ska tänka på när man väljer leverantör av en VPS? Kan ni rekommendera något företag som säljer dessa tjänster? Gärna med inga eller korta bindningstider då sajten likaväl kan bli en riktig flopp som det kan bli en riktig hit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett par tusen besökare om dagen är behöver inte vara mycket last, men det beror givetvis på webbplatsen. Se det såhär: 2000 besökare med 3-5 sidvisningar var ger totalt 10.000 sidvisningar. Det är i snitt _en_ sidvisning var 8 sekund (självklart inte jämt utspridd över dygnet med ger ändå en fingervisning).
Om du på allvar ändå vill kolla på VPS så rekommenderar jag Glesys. Dom skräddarsyr servern efter dina behov. Dom har inga bindingstider heller. Läs mer på http://www.glesys.se/managed.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"har endast webbhotellkunskap och kändes jobbigt att lära sig konfigurera eran tjänst" Du ville inte betala kostnaden vi tar för managed hosting. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Känns underligt att du klankar ner på det då det kanske ändå är ett av de mest gedigna jag såg förra året? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Vad jag kan se är alla de största svenska webbhotellena med. Att ta med precis varje mindre aktör antar jag skulle ta mycket mer resurser och tid. Bästa testet jag sett iallafall... Främst för att det är så enkelt att tyda att kunderna på delade webbhotell kan göra det. De flesta andra tester kräver kunskaper om både servermiljö och mjukvara som 9 av 10 webbhotellskunder saknar.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den är inte själva testet jag har synpunkter på, utan detta med magento är bara ett tips utöver. Men jag har varit i kontakt med den som gör testet och om han gör testet igen kommer vi och några till också vara med. Det viktigaste är ju inte att ta med de största webbhotellen utan rimligen också att få med de snabbaste webbhotellen.
Senast redigerad av Danielos den 2015-01-23 klockan 09:41 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Generellt sett så kan ett test inte ta med alla företag i världen - ej heller alla applikationer. Så man får göra avvägningar som i alla andra delar av livet. Man väljer en god skara företag och ett eller ett par relativt vanliga use cases. Tror inte man skall förvänta sig mer. Igen - bästa testet jag såg under det året i alla fall. Med eller utan ditt företag i listan. Jag är övertygad om att du har bra saker och att du har fokuserat på prestanda (kanske då specifikt för magento?) och kommer klara dig jättebra i testet i framtiden. Min poäng var att du bör inte säga att alla test är dåliga för du inte är med (eller andra företag för den delen - fördelningen var rätt bra mellan stora och små). Det om något får mig att bli tveksam om inställningen i ditt företag. Dessutom går du ut och indirekt säger att stora företag är lika med att inte vara snabba och kritiserar dem över en kant? Detta som en konkurrent i ett forum där du skall hålla dig - i alla fall lite neutral? Hmmm.... i alla fall jag känner det blir väldigt fel - i alla fall när det kommer från en leverantör. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|