FAQ |
Kalender |
2015-02-26, 19:09 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ingen av Apples prylar och har inte råd att köra dubbla uppsättningar heller.
Har dock en app till iPhone som jag skulle vilja publicera på App Store (heter det så). Frågorna är flera; det finns säkert de som vill göra det åt mig för pengar, vad borde det kosta när jag har färdigkompilerad app och ikoner + skärmdumpar? Det andra är om det är något man kan gå miste om när man gör såhär? Skulle givetvis vilja ha mitt aktiebolag som publicist, men om man bortser från detta? |
||
Svara med citat |
2015-02-26, 19:53 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
808:- (cirka) för att dev konto. Med lite googlande sätter du upp det på en timme. Kräver inte att du har någon iOS enhet.
|
|||
Svara med citat |
2015-02-26, 19:55 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, har de tagit bort det kravet alltså?
När jag googlat som en tok så har det varit ett krav med Mac (Om man inte läst nån tutorial med 38 skumma downloads och köra "hackmac" i VPN typ)...? |
||
Svara med citat |
2015-02-26, 20:00 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
På apples registreringssida står det nu: "Technical Requirements You must have an Intel-based Mac running OS X 10.8 Mountain Lion or later to develop and distribute iOS apps and Mac apps." Men det går att gå kring detta Anders? |
||
Svara med citat |
2015-02-27, 09:25 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Anders säger iOS-enhet (mobil, padda). Du lär ju behöva en Mac-dator för att göra appen och publicera den.
|
|||
Svara med citat |
2015-02-27, 14:02 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltså, det enda riktiga kravet är ett utvecklarkonto á $100. OSX med XCode skall man så klart också ha, men det är relativt enkelt nuförtiden att installera OSX på en vanlig PC med en custom bootloader och lite kext utbytta (om ens det). Egentligen behöver man ingen iPhone/iPad då man kommer väldigt långt med emulatorn som finns i XCode.
|
||
Svara med citat |
2015-02-27, 17:33 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns ju mängder av 3:e partslösningar för att skapa builds för iOS.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|