FAQ |
Kalender |
2015-04-07, 00:36 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Undviker seo så länge det går, så länge google har kvar sitt monopol. Känner en del som tjänar mycket på seo men det är inget för mig. Saknar altavista och gamla yahoo, var hur enkelt som helst att hamna högst upp. Har hört idag från 2 bekanta att google kommer att straffa sidor som inte är responsiva (mobil anpassade). |
||
Svara med citat |
2015-04-07, 09:52 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nja, jag har förstått det som att om du söker från en mobil så har responsiva sidor fördel jämtemot andra. Vore konstigt om du generellt blev straffad. Tänk om fin målgrupp helt enkelt inte är besökare som surfar på en mobil...
|
||
Svara med citat |
2015-04-07, 10:17 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Som jag tolkar det kommer responsida sidor ha fördel oavsett var du söker ifrån så de sidor som inte har en mobil-vänlig sida kommer att tappa i ranking. |
||
Svara med citat |
2015-04-07, 10:21 | #14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"This change will affect mobile searches..." |
||
Svara med citat |
2015-04-07, 19:59 | #15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
De enda förkunskaperna som behövs för att bli SEO-expert, är ett antagande och en frågeställning: Vi vet att ingenjörerna på Google är av genomsnittlig eller hög begåvning. Allt som ingenjörerna på Google gör, kan därför analyseras med samma fråga varje gång, nämligen; "Hur hade jag gjort i deras ställe?" Frågeställning är i det här fallet: Straffar Google sidor som är dåligt mobilanpassade även på sökningar som sker via desktop? Frågan du egentligen bör ställa blir därför: Om jag var Google, hade jag då straffat webbsidor som är dåligt mobilanpassade även på sökningar som sker via desktop. Svar: Nej |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|