FAQ |
Kalender |
2015-04-26, 23:07 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Registreras inte domänen direkt hos Fs-Data?
Köpte ett namn för flera timmar sedan och det har inte hänt ngt. |
|||
Svara med citat |
2015-04-26, 23:41 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det tog I närheten av nio veckor (!) för FS data att registrera en domän för mig. Så nja
http://www.wn.se/showpost.php?p=20503176&postcount=4 Senast redigerad av Network den 2015-04-26 klockan 23:56 Anledning: Länk |
|||
Svara med citat |
2015-04-27, 09:31 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det bör ju gå direkt, vissa väntar med att registrera tills dom fått pengar, andra reggar direkt. Kan bero på hur du valt att betala, faktura, kort osv?
Vi reggar direkt om man betalar med kort, väntar på pengarna om man väljer faktura. (Är man en gammal välkänd kund så reggar vi direkt också) |
|||
Svara med citat |
2015-04-27, 09:31 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Brukar göra det, detta har hänt mig hos FSdata, Binero, Loopia, Missdomain och CN dvs alla svenska leverantörer jag använt. Så det är inget unik men inte heller standard hos just FSdata, de är inte värst.
|
|||
Svara med citat |
2015-04-27, 09:44 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag betalade med kort skall kanske tilläggas.
|
|||
Svara med citat |
2015-04-27, 09:46 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Reggade den 11:37 igår, och fortfarande så visas den som ledig?
|
|||
Svara med citat |
2015-04-27, 11:08 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som ny kund vid tillfället så var man tvungen att bocka i, att ett konto skall skapas också eftersom jag inte tidigare var kund. Bockade i allt, slutförde betalning med kort. Summan av det hela: Domänen registrerades några minuter efter betalningen. Däremot var domänen ej synlig på mitt konto på flertalet dagar efteråt. Så jag har inte samma erfarenhet som dig, gällande registrering av domän som drar ut på tiden. Är inte det lättaste att få tag på support-personal heller, vid mail/telefon. Drar oftast ut långt på tiden. Däremot är man ny kund är de snabba på att ringa upp en för att hälsa en välkommen som kund via telefon. Summera ihop allt: Aldrig varit någon längre fördröjning vid registrering av domän hos fs-data när jag betalat med kort. |
|||
Svara med citat |
2015-04-27, 12:36 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är den viktig så registrera den någon annanstans direkt.
2015-04-27, 16:33 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ett samtal till supporten löste det på 10 minuter.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|