Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Offline marketing - Flygblad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-07-14, 01:47 #1
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Standard Offline marketing - Flygblad

Är det någon som har några erfarenheter från detta, jag tror att det kan vara mycket gynnsamt att trycka upp snyggt designade flyers och dela ut i brevlådor. Mycket jobb men kan vara skönt att släppa SEO, content writing och annat som har med webbutveckling att göra.

Med ett riktigt bra erbjudande borde det väl generera i en hel del nya kunder och även locka besökare som i framtiden studsar tillbaka för fler erbjudanden. Jag pratar om en affiliate sida, inte en webbshop.

Har en kontakt inom familjen som kan trycka upp cirka 5000 flyers åt gången helt gratis och tänkte att jag borde nyttja det erbjudandet.

Erfarenhet någon?
Rbin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-14, 04:18 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Gjorde något liknande för 17 år sedan. En webbsida om min hemkommun. Därefter satte jag superprydligt upp flyers med häftstift på varenda anslagstavla i stadens hyreshus. Dessutom delade jag ut ett par tusen flygblad i samma hus och även i villor/radhus. Resultatet blev helt ok, även om internetanvändandet var mindre omfattande då.

Det "roligaste" var att den ansvarige för kommunens officiella webbplats och HSB-chefen hörde av sig och var fly förbannade. Den sistnämnde skulle polisanmäla mig för nedskräpning *ehhh* och jag sa till honom att det tyckte jag absolut han skulle göra. Jag vägrade ta bort mina lappar trots hans hotelser och vissa satt kvar i +5 år.

Något samtal från polisen fick jag inte. Jag tror de tyckte att prydligt uppsatta A5-lappar på anslagstavlor var lågprioriterat. Men underbart roligt att kommunen uppenbart såg min sida som "ett hot". En på kommunen skrev faktiskt i ett mejl att han tyckte att jag "borde lägga ner den".
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017