FAQ |
Kalender |
2015-08-28, 12:44 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Vi håller på att sätta upp en online store som säljer mobiltillbehör etc och kollar just nu på bra e-handels lösningar. Vi har tittat en del på Prestashop, Shopify, Tictail osv. Vi behöver även en lösning som hanterar shipping och returer. Nån som vet hur man löser en sådan integration med någon av dessa tjänster ovan? Hur får man reda på när produkten har skickats eller returnerats? Kom gärna med synpunkter på vilken tjänst som är bra och varför, tack! mvh, D |
||
Svara med citat |
2015-08-30, 02:38 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om jag förstått er rätt så vill ni ha ett system som tar fram fraktetiketter utifrån beställningen, Samt vill ha nån form av Retur hantering.
De flesta system klarar via plugin och exvis Unifaun skapa fraktetiketter. Men vad gäller returhanteringen så blir det ofta lite manuellt arbete. Allt går ju att automatisera, men kräver en del investeringar. Vi jobbar just nu med ett system som ska underlätta spårning av transporter och på det viset kunde man underlätta även returhanteringen. Dock kör vi just nu en light version av BoxedWMS som är ett Warehouse management system, i första hand tänkt mot de med flera webbutiker med olika plattformar. I denna versionen klarar den både Magento och Prestashop. Fler butiker kommer läggas till. Jag personligen skulle aldrig lägga min webshop hos tredjepart, vad händer om de mot förmodan går i konkurs? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|