FAQ |
Kalender |
2015-11-27, 18:22 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det verkar som om jag har noll koll på hur det här med att driva företag egentligen går till, och tänker att det kanske vore bättre om jag anlitade ett företag som hjälpte mig med redovisning och såg till att allt gick rätt till samt bokföring osv.
Vad behöver jag betala för sådan tjänst, räcker det med 500kr-2,000kr per månad? Några rekommendationer? Förstår inte hur det kommer sig att många här på forumet har extremt bra koll på hur allt går till. Själv har jag ingen tid alls då det tar för mycket tid att få verksamheten att fungera. Nu börjar jag märka att det här med redovisning är ett heltidsjobb och blir nog ett bra steg att anlita experter och slippa all frustration. |
||
Svara med citat |
2015-11-27, 19:51 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det där med redovisningen är ett heltidsjobb i din verksamhet så är det ju orimligt att 500 - 2000 kr per månad skulle räcka. Hur mycket det skulle kosta är ju omöjligt att veta med den information som finns i tråden. Jag har för mig att jag betalar runt 500 kr/h för löpande bokföring och något mer inför bokslut.
Kolla upp antalet fakturor och kvitton per månad och ta kontakt med olika konsulter för att få ett hum om vad det kan tänkas kosta. |
||
Svara med citat |
2015-11-28, 10:38 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När vårt handelsbolag var nystartat 2007 så hade vi redovisningskostnader på ca 1000-2000 kr/mån. Då var det några fakturor, lite mobilräkningar och annat krafs. De mailar över PDF:er med alla blanketter som jag sedan själv kunde rapportera in till SKV (momsdeklarationen).
OBS: Vi fakturerade och gjorde alla betalningar själva. Priset ovan är när allt är sorterat i en fin pappershög som lämnades över. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|