Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp med redovisning och liknande..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-11-27, 17:22 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Standard Hjälp med redovisning och liknande..

Det verkar som om jag har noll koll på hur det här med att driva företag egentligen går till, och tänker att det kanske vore bättre om jag anlitade ett företag som hjälpte mig med redovisning och såg till att allt gick rätt till samt bokföring osv.

Vad behöver jag betala för sådan tjänst, räcker det med 500kr-2,000kr per månad?

Några rekommendationer?

Förstår inte hur det kommer sig att många här på forumet har extremt bra koll på hur allt går till. Själv har jag ingen tid alls då det tar för mycket tid att få verksamheten att fungera.

Nu börjar jag märka att det här med redovisning är ett heltidsjobb och blir nog ett bra steg att anlita experter och slippa all frustration.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-27, 18:51 #2
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Om det där med redovisningen är ett heltidsjobb i din verksamhet så är det ju orimligt att 500 - 2000 kr per månad skulle räcka. Hur mycket det skulle kosta är ju omöjligt att veta med den information som finns i tråden. Jag har för mig att jag betalar runt 500 kr/h för löpande bokföring och något mer inför bokslut.

Kolla upp antalet fakturor och kvitton per månad och ta kontakt med olika konsulter för att få ett hum om vad det kan tänkas kosta.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-28, 09:38 #3
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
När vårt handelsbolag var nystartat 2007 så hade vi redovisningskostnader på ca 1000-2000 kr/mån. Då var det några fakturor, lite mobilräkningar och annat krafs. De mailar över PDF:er med alla blanketter som jag sedan själv kunde rapportera in till SKV (momsdeklarationen).

OBS: Vi fakturerade och gjorde alla betalningar själva. Priset ovan är när allt är sorterat i en fin pappershög som lämnades över.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017