FAQ |
Kalender |
2016-01-07, 11:46 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får stötar hela tiden på jobbet, att det är förknippat med vintertid och kylan är inget konstigt men det är fruktansvärt obehagligt och jobbigt att få 20-40 stötar varje dag. Finns det inget armband som förhindrar stötarna för oss kontorsmänniskor?
|
||
Svara med citat |
2016-01-07, 11:52 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har du testat någon form av ESD matta? För det borde ju vara att du laddar upp elektricitet mha skrivbordsstolen eller liknande. |
||
Svara med citat |
2016-01-07, 14:02 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur laddas du upp tänkte om det var någon heltäckningsmatta etc? viss typ av kläder etc etc
Hemma då? /D |
||
Svara med citat |
2016-01-07, 14:21 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lägg av med att bada i McDonalds bollhav iförd endast yllekofta på vägen till jobb. Bör göra susen!
|
||
Svara med citat |
2016-01-07, 20:44 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är alltid kontorsstolen, datorn eller de fula (aluminium?) Dörren som ger stötar. Har ofta olika klädesplagg på mig och det finns kngen matta då vi kör bara parkett. Skumt, men många säger att går man runt med sneakers så laddas man upp fin fint tydligen. |
||
Svara med citat |
2016-01-08, 15:22 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet att jag hade problem med detta på jobbet förra vintern. När jag tog på mig min jacka så laddades jag upp, så när jag tog i handtaget till ytterdörren fick jag en stöt. Dock inte haft något problem i år och jag har kvar samma jacka, jackan var ny förra året.
|
||
Svara med citat |
2016-01-08, 17:11 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Luftfuktigheten har betydelse här. Ju lägre detso större risk för stötar. Sätt in en fet luftfuktare på kontoret . Det är också därför som man oftare upplever stötar på vintern än på sommaren (då luftfuktigheten generellt är mycket högre då). Finns givetvis många andra faktorer också.
|
||
Svara med citat |
2016-01-09, 20:18 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi fick en hel del stötar från både trappor och dörrar i vårt kontorshus när de byggde om men det verkar lyckligtvis ha försvunnit sen.
2016-01-10, 13:32 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har samma problem med stötar, fast under hela dygnet. ligger på ca 60 stötar per dag, även när jag är ute eller hemma. Sjukt störande!!
Finns det något armband som man kan ha på sig som förhindrar att man får stötar? |
||
Svara med citat |
2016-01-11, 15:54 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Här är ett antal välbeprövande metoder:
1. Använd luftfuktare 2. Håll huden fuktig genom att använda fuktighets-bevarande krämer 3. Klä dig i bomullskläder och undvik polyester 4. Använd skor med lädersula, undvik gummisula 5. Fäst en säkerhetsnål till sömmen på byxorna eller på nacken av din skjorta, metallen i stiftet "tömmer" den elektriska uppbyggnaden i dina kläder och förebygger elektriska stötar |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|