FAQ |
Kalender |
2016-01-14, 18:14 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Får en massa spam från iphonedelar.se i min mailbox (Privatmail). Minnet är vagt, men kan hända att jag beställt något därifrån för många år sedan. Vid första gången jag fick mail från dom så har jag valt att klicka på unsubscribe och hoppats på att jag inte ska få fler mail från dom.
Men de kommer nya mail gång på gång från dessa. Enligt en whois på domännamnet så framgår inte all info om ägaren. Så antingen är det väl en privatperson bakom det hela, eller en EF. Deras webbsida framgår inte något org-nummer. Har kontaktat dom via mail och via FB-meddelande utan framgång med respons. Någon mer som upplevt mail från ovanstående? Vad finns det för fler alternativ jag kan använda mig utav? Vet att det går att lägga in regel mot just den specifika mailadressen som skickar ut mail till mig. Men känns så tråkigt att ett "företag" varken svarar eller gör rätt för sig. |
|||
Svara med citat |
2016-01-14, 19:05 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite tips i ingen särskild ordning:
kontakta o**rland (deras registrar) och be dem att vidarebefordra ett mail till ägaren av domänen eftersom du är "intresserad av att köpa den" om du bor i 08området: http://www.iphonedelar.se/content/4-om-oss |
||
Svara med citat |
2016-01-14, 19:44 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har varit i kontakt med webbhotellet du syftar på, men det var ingen positiv kontakt med en "Erik" där. De hänvisade mig enbart till http://www.konsumentverket.se/konsum...-anmalan/spam/ . Men självklart är det en chansning att be de vidarebefodra ett mail till ägaren som du säger, att med en vit lögn säga att man är intresserad att köpa det. Men folk från det webbhotellet är aktiva även här, så de kommer nog se igenom detta direkt. Tyvärr bor jag i Dalarna. Har noterat adressen i länken sen tidigare . |
|||
Svara med citat |
2016-01-15, 00:02 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Maila registry [snabela] iis.se så får du som minst ut namn på ägaren av domänen.
Är det registrerat på företag så får du ut än mer uppgifter vill jag minnas. Namn och adress borde kunna ge dig något telefonnummer att kontakta dom på. |
||
Svara med citat |
2016-01-15, 00:08 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför spammarkerar du inte mailet bara och lägger tiden på något annat?
Det straffar också dem, gör tillräckligt många det börjar deras mail hamna i skräpposten istället på sikt. |
|||
Svara med citat |
2016-01-15, 12:30 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Finns det något man kan göra utöver att bara spammarkera? |
||
Svara med citat |
2016-01-15, 14:35 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske dags att byta e-postleverantör till en som kan filtrerar spam.
|
||
Svara med citat |
2016-01-15, 19:28 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eller sätt ett filter på mailen så de hamnar direkt nånstans där du ej ser dem.
|
|||
Svara med citat |
2016-01-15, 19:49 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ring polisen
|
||
Svara med citat |