FAQ |
Kalender |
2016-06-17, 01:56 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Som sagt, nån som har en lista på svenska domänmäklare (finns det svenska?) som driver en aktiv marknadsföring gentemot svenska företag?
Domänplatser i all ära typ Sedo osv, vad jag letar efter är domänmäklare som har en ärlig uppsökande/försäljande verksamhet gentomot svenska företag mot procent. Har du en länk så lägg in den i tråden, men bespara mig och andra från länkar till oseriösa slaskföretag. Vore kul med lite mer insikt/information i ämnet om nån sitter på det .. =) |
|||
Svara med citat |
2016-06-18, 01:56 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sebastian hos Coldforce AB kan hjälpa dig i utbyte mot procentsats på 10-15% av försäljningspriset, men har främst erfarenhet av .COM m.fl. generiska TLDs och inte så mycket .SE.
Jag tog själv kontakt med Sebastian i vintras, fick hjälp att hitta en köpare till en av mina .SE-domäner och affären gick sedan snabbt och smidigt (via Escrow.com eftersom köparen inte var ett svenskt företag). Annars så saknar jag Martin Andersson som förr var bland annat domänmäklare men sedan blev det Rook Media (domänparkering) på heltid istället. |
||
Svara med citat |
2016-06-18, 21:10 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, tack Henrik för ditt tips .. Kanske finns det mer medlemmar som har resurser att dela med sig till alla .. =)
|
|||
Svara med citat |
2016-06-20, 21:40 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Domänmäklare har kommit och gått. Jag tror det har visat sig vara mycket jobb för lite $ samt att alla kunder vill att man skall jobba på %.
2016-06-20, 21:59 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Att vara duktig och tjäna pengar på mäkleri handlar ju om att man har byggt ett kontaktnät samt att man ser potentialen för eventuella företag man kontaktar när man säljer domäner, så det är klart att det är en del jobb med det hela om man ska skilja sig mot andra som bara lägger ut domäner på Sedo, MissDomain osv,, Men jag tror nog att rätt person kan tjäna riktigt bra pengar på mäkleri om man vågar ta ut 20-25% plus att man är driftig och inte bara lägger ut annonser .. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|