Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Självmordstankar...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-06-20, 20:21 #21
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nej, det handlar ju främst om att förebygga innan man landar där. Sen blir det svårare att göra något ju längre man väntar precis som med alla andra bekymmer i världen.
Utifrån, och många jag känner, så har/hade det inte hjälpt. Men så klart kan det ha fungerat för andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
Ni verkar inte kunna något om depression och ändå tycks ni veta fast ni inte kan något.
Jag har en diagnos från två olika psykologer som säger att jag har en depression, så kom inte och säg att jag inte kan något. Just nu är den under väldigt bra kontroll, men jag kan när som helst falla ner i mörket.

Du uttryckte dig allmänt, och jag svarade på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
I det här fallet vet vi inte ens om han har depression. Möjligheten finns också att han ljuger. Kanske för att få gratis produkter av henne. Men som jag påpekade först att självmordstankar är ganska vanligt, medan vid självmordsplaner är det fara på taket.
Nej, det är sant, det är nog ett väldigt lätt försök att försöka få gratisprodukter, om det nu är så.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-21, 19:16 #22
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Det finns depressionstest på nätet, som man kan gratis mäta sin depression t.ex MADRS-testet. Det som är intressant är måttliga och svåra depressioner, som är behandlingsbara. Det senaste om man har depression är att använda lite högre dos av SSRI-antidepressiva för att få bättre effekt. De gamla lägre doserna verkar ge sämre effekt.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-23, 17:51 #23
Proteins avatar
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
Proteins avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Hej,

Har en kund från USA som skickat ett email till mig idag, han säger att han funderar på att ta självmord på grund av hans könssjukdom. (hälso branchen)

Känns som om jag kommer att få riktigt dåligt samvete om han verkligen begår självmord och jag inte gör något åt att hindra det.

Funderar på om man skall kontakta polisen i Sverige och be dem ta kontakt med myndigheterna i USA.

Osäker, vad tycker ni man skall göra i denna situation?
Anledningen till att du får mailet är väl att du säljer något som har med tillståndet att göra och därav så får du kundens egna hållning i frågan rätt i knät. Rätt eller fel?

Det bästa är väl att skriva som det är hur mycket de tips/råd produkterna som är grundanledningen till er kontakt verkligen kan angöra problemet. Kan också tänkas att det är väldigt många som inte gillar problemet och har som privatperson liksom som grupp blivit blåsta väldigt mycket genom produkter som knappt har en relevant funktion för tillståndet. Även om hjälpen kan skattas som signifikant.

Det borde rimligen leda till en grupp som är trötta på grejor vars funktion är tveksam och de drar sig inte alls för att uttrycka hur trötta de är på problemet. Det är min gissning. Vad tror du om det?
Protein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017