FAQ |
Kalender |
2016-07-08, 19:12 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som kan erbjuda riktigt starka permanenta länkar inom ekonomi el. arbete?
Ange gärna pris också! |
||
Svara med citat |
2016-07-14, 22:29 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är en stark länk?
|
||
Svara med citat |
2016-07-16, 11:53 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är ingen exakt vetenskap direkt så en berättigad fråga. I detta fall tänker jag mig följande:
En länk från en domän med högt förtroende, kan antingen vara från en snappad domän som har starka inlänkar från t.ex. myndigheter, företag, tidningar osv. alt. från en personlig hemsida/företagshemsida med högt förtroende. Alternativt... En länk från en webbplats med hög relevans (från samma/närliggande ämnesområde). Om relevansen är hög behöver inte "länkkraften" vara riktigt lika stor för att jag skall räkna länken som "riktigt stark". |
||
Svara med citat |
2016-07-17, 23:43 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Så vad är högt förtroende enligt dig? Hur mäter du och vart går gränsen?
|
||
Svara med citat |
2016-07-19, 11:41 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ingen riktig gräns, kanske lite felaktigt att skriva riktigt starka länkar.. kanske borde skriva länkar från välmående sajter (fast det är förmodligen ännu mer luddigt).
Egentligen enklare att skriva vad jag ej är intresserad av: Länkar från sajter som saknar inlänkar alternativt domäner med inlänkar där sajten på ett eller annat vis är bestraffad eller presterar sämre pga låg kvalitet (låg trust/spam/dåligt innehåll/många utlänkar osv.). I regel använder jag följande metod för att bedöma styrka och förtroende för en sajt: 1. Kollar länkprofilen. 2. Gör sökningar i Google på olika nyckelord som används på domänen eller rubriker på artiklar. En välmående sajt rankar väl i Google. Sen kan man givetvis använda trustflow och andra värden för att bedöma, men eftersom jag inte bygger hundratals länkar så använder jag min manuella metod.. |
||
Svara med citat |
2016-07-19, 19:36 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Så vad ungefär är du villig att betala för en länk? Skriver du texten? Antar att det är en fast länk du är ute efter och inte ens som tas bort efter 1 år?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|