FAQ |
Kalender |
2016-12-13, 10:36 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej allihopa,
En av mina kunder funderar på att dra igång en ny blombutik - han vill erbjuda blomsterbud över hela Sverige och även från Sverige till andra länder. Vilken plattform hade ni rekommenderat? Jag vet att Prestashop och Magento är bra men jag har mer erfarenhet av WP så jag tänkte på Woocommerce, någon som har erfarenhet av denna plattform? Kunden planerar att leja mig för att skriva texterna för den nya butiken, som webbskribent, kommer det att vara enklare för mig med Woocommerce, eller spelar det här ingen roll? Tack på förhand, Rebecca |
||
Svara med citat |
2016-12-13, 12:39 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Däremot så är det ju mer upp till den som faktiskt ska bygga webbshoppen om dom är mer vana vid Magento eller Wordpress för att utveckla i. |
|||
Svara med citat |
2016-12-13, 20:09 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Wordpress och Woo-commerce är enkelt och lätt att få riktigt snabb med redis. Och man kommer väldigt långt med woo-commerce så jag skulle nog rekommendera woo-commerce. Magento är ganska tung och har en väldigt hög inlärningströskel. De flesta stora webbshoppar på nätet brukar köra Magento, men som sagt, jag tycker nog woo-commerce räcker så länge man inte behöver koppla in affärssystem och annat.
|
|||
Svara med citat |
2017-02-08, 16:07 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vill du ha ett mindre lättare system så ska du köra på Woocommerce.
Vill du ha ett system som går att växa i, men som även är lite dyrare att underhålla och mer avancerat, då är det magento. personligen rekommenderar jag ingen med omsättning under 6-8mkr att köra på Magento. |
||
Svara med citat |
2017-02-09, 13:02 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett enkelt sätt att avgöra (även om det så klart finns flera faktorer):
20 produkter = Woocommerce 20,000 produkter = Magento |
||
Svara med citat |
2017-02-10, 09:45 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
2017-02-10, 12:08 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Däremot så är det kanske smidigare/bättre på många sätt att köra Magento om man har väldigt många produkter. |
||
Svara med citat |
2017-02-12, 18:36 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"Säkerhetshål i tusentals webbutiker – hackare kan stjäla dina kortuppgifter" Nu har jag själv inte hunnit prova på magento i någon större skala men hört andra som kritiserat säkerheten i systemet. De har då utvecklat systemet för att hålla ordning på dessa säkerhetsluckor. Wordpress brukar vara bra på uppdateringar och har en väldigt stor skara utvecklare i gång. Jag vill också föreslå woocommerce. |
||
Svara med citat |
2017-02-13, 11:43 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle också säga att man kan komma ganska långt på en Wordpress / Woocommerce setup - rätt confat och rätt använt.
|
|||
Svara med citat |
2017-02-13, 12:13 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, jag menade mest på grund av hanteringen av väldigt många produkter. Jag skulle i alla fall hellre köra Magento på den skalan och på samma gång vore det onödigt att köra Magento på en pytteliten butik.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|