FAQ |
Kalender |
2017-04-05, 23:42 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Har ett nyreggat AB som jag drar igång på allvar 2/5. Är idag anställd och medlem i Unionen. Finns det bra anledningar att vara med i någon A-kassa såsom Unionen eller SmåA? Är det vid längre totalt bortfall av debitering som de gäller eller är det även vid delvis bortfall t.ex. vid mindre än 50% debiteringsgrad? Jag är väl inte någon större förespråkare av fackliga förbund utan har sedan tidigare sett att jag för min talan och funkar det inte så lämnar jag jag företaget ändå. Dock gick jag med i Unionen då det rör/rörde på sig en del på firman. Som egenföretagare så blir det lite annorlunda. Hur resonerar ni? Är ni med i någon småföretagares A-kassa? |
|||
Svara med citat |
2017-04-06, 11:48 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om inget radikalt förändrats så är det inte möjligt att kombinera. Du kan möjligen få A-kassa vid ETT tillfälle om du lägger AB:t vilande under tiden.
I princip är det om du lägger ner företaget som en A-kassa kan bli relevant. Själv gick jag ur det som då var "SIF eget" (nu Unionen) för mer än tio år sedan. Hittills har det fungerat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|