FAQ |
Kalender |
2017-05-05, 10:59 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har i många år haft en VPS på inMotion Hosting i USA. Är riktigt nöjd med dem, förutom på just på en punkt, de är i USA. Hade velat ha en server i/nära Sverige som fungerar likadant. Det är nog managed hosting eftersom man inte behöver göra något själv direkt. Betalar runt 5000 kr/år. http://www.inmotionhosting.com/vps-hosting-j Jag vill ha: - Färdiginstallerad och configurerad LAMP. - cPanel Har en VPS på Oderland också men då får man installera allt själv. Rätt segt...På Oderland verkar en managed server kosta minst 25 000 kr/år. Finns vad jag vill ha för ett rimligt pris? |
||
Svara med citat |
2017-05-05, 11:17 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har VPSer och tar den managed för +195 SEK / m. Ingen bindningstid eller uppsägningstid. Använd rabattkoden i min signatur så kan du testa en riktigt snabb VPS i Sverige för slantarna som rabattkoden ger.
|
|||
Svara med citat |
2017-05-05, 11:26 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar. Har låga krav på prestandan. Ungefär vad skulle en managed VPS med cpanel kosta hos er? Hittade inte pris på hemsidan.
|
||
Svara med citat |
2017-05-05, 11:35 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Cpanel kostar $20 per månad - du äger licensen själv (enklast om du vill flytta). Till detta kommer servern lite beroend på prestanda och mängd data så landar det ofta för mindre servrar på runt 250-350 sek / m. PM:a mig ditt telefonnummer så kan vi höras av så roddar jag något bra för er!
|
|||
Svara med citat |
2017-05-06, 09:15 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är nog lite skillnad på tjänsterna dock, vår managed tar vi hand om allt inkl licenser på ca 5-700kr/mån, jour, support mm
Vi säljer licenser och installation av cPanel samt bra konf. Vi är cPanel partner noc sedan 2003 Testat Premium + webbhotell hos oss, där kan du aktivera elastic sites och köra webbhotellskonto med 6CPU/64GB RAM samt erhålla alla fördelar med webbhotell(typ managed) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|