FAQ |
Kalender |
2017-10-08, 18:49 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2017-10-08 klockan 18:55 |
|||
Svara med citat |
2017-10-08, 21:49 | #22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Blir nog en flytt i slutet av månaden till dig. |
||
Svara med citat |
2017-10-08, 22:03 | #23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
2017-10-08, 23:41 | #24 | |||
|
||||
Medlem
|
CN har skött detta på ett extremt dåligt sätt.
Har sedan kring 2010-11 från det att de öppnade sin beta för ÅF vart med i deras ÅF-program. Det har vart problem från dag 1 med fakturor som vart på fel summa, konton som "försvunnit" ur panelen m.m Nu med denna nyhet... INGEN info what so ever vad som gäller för en ÅF i samband med flytten till Loopia, inte ett ord förutom samma mail som vanliga slutkunder får. Nu pågår en stressad och snabb flytt bort från CN in till Jens och c/o på Inleed. |
|||
Svara med citat |
2017-10-10, 15:47 | #25 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker det är skitdåligt av båda företagen.
Citynetwork för att de inte informerat om det tidigare samt att man skulle haft längre tid på sig. Loopia för att de har skickat 2 mail redan, men inte sagt ett knyst om att det kostar pengar att utnyttja deras DNS som citynetwork erbjöd gratis. Hoppas innerligt att både Citynetwork och Loopia tar bort de kunderna ur systemet som väljer att hoppa av, så man inte får en massa spam från de. |
||
Svara med citat |
2017-10-10, 16:38 | #26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
CN svarade då med att jo det gick bra men jag var själv tvungen att avsluta alla "webbplatser" i deras panel. Till historien hör att jag tidigare haft omkring 150 domäner köpta där som jag sedan pekat om till andra namnservrar (3:e part) där samtliga nu har löpt ut för mer än ett år sen. Att avsluta en webbplats i deras panel tar ca 15-20 sekunder (bokstavligen)... Ska bli intressant att se vad som migreras till Loopia och vilka fakturor jag kommer få denna gången. Senast redigerad av gregoff den 2017-10-10 klockan 16:41 |
||
Svara med citat |
2017-10-10, 21:30 | #27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hej XXXXXX. För att avsluta ert konto ska ni välja att nedgradera till ett domänpaket samt radera era domäner. https://www.citysites.se/uppsagning/ Om ni mottagit en förnyelsefaktura kommer denna i samband med nedgraderingen automatiskt tas bort. Ni kan också skicka in en uppsägningsblankett: https://support.citynetwork.se/index...ning-av-tjanst När denna inkommit så avslutar vi ert konto och ni kommer få en bekräftelse på att kontot är avslutat och era eventuella fakturor krediterade. Vi hoppas att du väljer att ge Loopia en chans! Vi kommer att fortsätta ge er support, då vi anställda på City Sites följer med. Där vi självklart kommer vi ge er den bästa servicen! Flytten kommer att gå smidigt och självklart automatiserat. Med vänliga hälsningar XXXXXXXX Kundsupporten City Network Hosting AB Borgmästaregatan 18, 371 34 Karlskrona Tel. 08-4000 9000 |
||
Svara med citat |
2017-10-26, 19:10 | #28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt val blev Egensajt för dns (fungerar super, tack Daniel för jobbet du la ner) och Zoho för e-post vilket fungerar galant. Kör även cloudflare på 2 domäner. Allt flyter på. Tack för tipset om Zoho och tack till Daniel som fixade och donade så ddclient fungerar hos er.
Kostnad = 0 kr förutom kostnad för domän. Är supernöjd! |
||
Svara med citat |
2017-10-26, 23:46 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |