FAQ |
Kalender |
2018-02-05, 23:46 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hittade ett jättebra domännamn på NameJet.com och la ett jättebud på deras liveauktion som anordnades av deras partner rightofthedot.com i Las Vegas. Det verkade som att deras plattform inte funkade för mig, och under veckan har jag haft lite korrespondens med dem för att jag var nyfiken och ville ge återkoppling på mitt försvunna bud. I förrgår tyckte de att jag skulle försöka erbjuda vinnaren det jag nämnde jag trodde domänen skulle gå för. Jag hann inte svara. Och så nyss fick jag mail från Monte Cahn om att det var jag som hade lagt det vinnande budet och att det fanns presumtiva köpare.
Visst låter det som ett riktigt blåsningsförsök, men de är väl ganska stora och vill ha ett gott rykte inom branschen? Jag hittade ett godkänt varumärke från mitten av januari i den amerikanska varumärkesdatabasen, men jag tänkte inte hålla mig inom området kortspel där det var registrerat. Några råd? |
||
Svara med citat |
2018-02-06, 00:50 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hänger inte riktigt med på scenariot, tolkar jag det rätt?
* Du la bud x på en domän i deras auktion * Plattformen registrerade inte bud x utan domänen gick till en annan budgivare för y * Du mailade med plattformen och nämnde där det du ansåg att domänen var värd * Plattformen/ägaren hör av sig i en separat tråd och säger att ditt bud på x faktiskt var det blivande budet samt att det finns andra köpare Bondfångeriet i ovanstående är det sista som händer? |
||
Svara med citat |
2018-02-06, 12:03 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Din punktuppställning är i stort sett rätt. Att x skiljer sig från y kan bero på reservationsbeloppet. Ägaren har jag ingen aning om. För tillfället står bara
Domain Name: ________.COM Registry Domain ID: XXXXXX_DOMAIN_COM-VRSN Registrar WHOIS Server: whois.enom.com Registrar URL: http://www.enom.com Updated Date: 2018-02-05T06:06:59Z Creation Date: 1999-01-24T05:00:00Z Registry Expiry Date: 2021-01-24T05:00:00Z Registrar: eNom, Inc. Registrar IANA ID: 48 Registrar Abuse Contact Email: Registrar Abuse Contact Phone: Domain Status: ok https://icann.org/epp#ok Name Server: DNS1.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS2.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS3.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS4.NAME-SERVICES.COM Name Server: DNS5.NAME-SERVICES.COM DNSSEC: unsigned URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/ Det verkade inte som plattformen registrerade. Jag tryckte iväg en siffra och den hamnade i en "privat kolumn". Sen gick jag och la mig, och följande dag hade jag ingen feedback på hur det gått. Jag mailade Name Jet som inte visste så mycket. Lite senare kom ROTD med som CC: och diskussionen började glida över i att de tyckte jag skulle fresta vinnaren med ett förslag. Här börjar jag få känslan att de missuppfattat mig som en dollarmiljonär med stort placeringsbehov, och så tänker jag lägga ner det hela och drömma vidare om nåt annat. Då kommer det oväntade mailet om att det var jag som vann auktionen. Tilläggas kan att när jag frågade NameJet före auktionen varför domänen var listad i whois med serverRenewProhibited fick jag svaret att den var flerårsförnyad. Det kändes lite mysko. Nu står den som ok, och har samma innehåll. |
||
Svara med citat |
2018-02-07, 18:01 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Utan att veta vilket namn som det handlar om, så tycker jag att man läser lite för mycket om detta för att det bara ska vara misstag. Se t.ex: https://www.thedomains.com/2018/01/3...com-done-deal/
|
||
Svara med citat |
2018-02-07, 20:43 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har klarnat en del nu. Kanske skulle man starta en tråd på ämnet "När spamfiltret oväntat flyttar mail". Jag hade fått mail 2 dygn efter auktionen om att jag hade vunnit. I villervallan som följde på det höll jag på att skicka ett meddelande till mig själv genom kontakterna, med ett förslag om försäljning. Spamfilter och domäner är en livsfarlig kombination. Allt känns lugnare nu.
|
||
Svara med citat |
2018-02-08, 20:08 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skönt att det löste sig! Aldrig en bra idé att försöka köpa en domän av sig själv på auktion
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|