FAQ |
Kalender |
2018-03-08, 15:29 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon tjänst man kan beställa där någon med erfarenhet kan kommunicera med kunden och förstå hur en uppbyggnad av en hemsida och allt runtomkring ska utföras.
Just nu har jag en kund som inte vill förklara (eller inte förstår) verksamheten. Jag vill ha instruktioner så som en knapp här här går till den sidan. Det ska stå så här på den sidan och man ska kunna göra detta. Kunden vägrar ge mig sådana instruktioner och jag vet inte var jag ska börja någonstans. Detta gör allting lite virrigt och jag vet inte hur jag ska fokusera och var jag ska börja. Mycket tacksam för hjälp Senast redigerad av andla den 2018-03-08 klockan 15:43 |
||
Svara med citat |
2018-03-08, 22:49 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Be kunden att surfa runt på hemsidor inom samma bransch tills han upptäcker en sida som han gillar. Då har ni ju en "designidé" att utgå ifrån.
|
||
Svara med citat |
2018-03-09, 09:01 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta är INTE den typ av kunskapskrav man kan ställa på kunden.
Kunden är troligen helt okunnig om tekniken. Fråga i stället vad kunden vill uppnå med sin närvaro på internet. Exempelvis om de vill att kunderna ska hitta kontaktinformaton på sidan,. Du som leverantör måste skapa hela webblösningen med all dinsamlade kunskap. Om du inte har den kunskapen så måste du ta reda på den på annat håll än genom kunden. Kan eller vill du inte göra det så måste du skippa detta uppdrag. Det kommer garanterat bli ett katastrofuppdrag annars. Men du måste först ha ett skriftligt avtal med den här kunden om att du jobbar på löpande räkning med tydligt specificerat arvode per timme. Den här typen av kunden är det omöjligt att ha fastoprisavtal med, de vill inte samarbeta, så frågan är om du ska skippa den här kunden över hiuvud taget. Jag har också haft såna kunder och de kan inte bli nöjda, de lägger ALLT ansvar på dig som levrantör, de förutsätter att du vet exakt hur du ska göra hemsidan och de kommer klaga eller vägra betala om den inte överträffar deras redan högt ställda förväntningar. Om inte kommunikationen fungerar så skippa den här kunden, det blir bara problem annars. det är mitt personliga råd. Jobba med andra kunder i stället. Senast redigerad av Conny Westh den 2018-03-09 klockan 09:05 |
||
Svara med citat |
2018-03-09, 22:17 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag försöker tala om för kunden att jag vill börja med det mest nödvändigaste. Några få produkter och en paypal lösning och sedan bygga ut. Jag tror man behöver också testa marknaden och det känns dumt att bygga något stort från början för att sedan upptäcka att det inte var som man trodde. |
||
Svara med citat |
2018-03-09, 22:21 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tackar för svaret Conny |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|