FAQ |
Kalender |
2021-03-21, 21:30 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag använder aldrig Svenska webhotell för något sånt kritiskt som e-post. Möjligtvis oderland som har bra track record.
|
|||
Svara med citat |
2021-03-23, 23:51 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta av våra kunder kommer till oss och andra webbhotell för att de just INTE vill ha e-post i utlandet. Men det räcker ofta med att du tar ett webbhotell som kör traditionell open source email, typ Postfix/Dovecot osv ( Oderland bör köra det också ) och inte MS Exchange och annat för att vara på den säkra sidan. Själv började jag med sendmail -97 men gick över till postfix under 2000-talet och kan det i sömnen. Om hela vårt system skulle rasa helt, kan vi vara igång från backup på några timmar. Där det gäller MS exchange och annat som var fallet för FS-Data är det en helt annan femma, och det går inte att bara kopiera in Mailboxarna, utan allt måste synkas med databaser och annat.
Senast redigerad av Danielos den 2021-03-24 klockan 00:01 |
|||
Svara med citat |
2021-03-28, 07:51 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag förstår, menade bara att extremt stora t.ex Tyska webhotell alltid fungerat bra för mig i jämförelse till Svenska. Ditt webhotell eller något annat Svenskt fungerar kanske minst lika bra. Men av de jag testat så var de tyska bättre, exempelvis Hertzner. Mvh |
|||
Svara med citat |
2021-03-29, 22:12 | #14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|