FAQ |
Kalender |
2022-09-17, 22:15 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tack! Jag ska söka upp någon stötvågsbehandling i Stockholm och fråga! Har iofs väldigt svaga muskler i armarna, kanske ska man börja med det innan. Min musarm/skada har varit så illa att jag fått åka in akut med ambulans ett par gånger. Citat:
Minns du vilket typ av Liniment du använde? Hade varit guld att försöka, kanske inte botar mitt problem men lindrar gissar jag på Tack!! Citat:
Minns du vad för akupunktur du fick eller om det hette något speciellt? Tack. Ser att det fortfarande finns guld här på WN! Vad mycket bra tips, tackar så mycket för alla svar! |
|||
Svara med citat |
2022-09-17, 23:29 | #12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Många bra svar. Jag kompletterar lite.
Om man sitter vid/med datorn, mobilen och plattan mycket är det risk att man får framåtroterade axlar. Eftersom kroppen och armarna är en helhet kan denna framåtrotation orsaka problem i HELA armen. Några i tråden beskriver här att gymträning har eliminerat deras problem, och jag håller med fullständigt. Dock bör man då lägga lite fokus på att träna kroppens baksida (inte minst rotatorkuffarna och latsen), och inte bara bänkpress och liknande som faktiskt kan förvärra denna framåtrotation ytterligare. Om man inte vill gå till gym så kan så lite som 10 armhävningar och 10 räckhäv (chins) VARJE arbetsdag göra underverk med problem man åsamkat sig genom att sitta mycket vid datorn.
Svara |
|
|