FAQ |
Kalender |
2004-08-09, 05:06 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänkte höra om det är någon som har tips på en lösning för att göra det enkelt med uppladdning av filmklipp till en hemsida. Skulle kunna lösa det genom på ungefär samma sätt som en vanlig bilduppladning men tänkte kolla om det är någon som har en bättre idé när det gäller lite större filer.
Obs. Detta gäller ej uppladning av upphovsrättsskyddat material. |
||
Svara med citat |
2004-08-09, 12:01 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad har du tänkt dig för programeringsspråk att göra det i? I PHP går det iaf, säg till så postar jag en kodsnutt du kan använda.
|
||
Svara med citat |
2004-08-09, 22:37 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sidan programmeras i ASP.
|
||
Svara med citat |
2004-08-14, 17:58 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Funderade över exakt samma sak när jag gjorde en sida för ett tag sen.
Kom fram till att det inte gick att ladda upp mer än 2mb via vanliga formulär på mitt webhotell. Går det att lösa på annat vis? Med php's ftp-funktioner går det visst inte att ladda upp filer. Eller? |
||
Svara med citat |
2004-08-14, 18:49 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det går ju inte att svara på när du inte nämner vad du har för möjligheter. FTP är ju det enklaste och mest givna.
|
|||
Svara med citat |
2004-08-14, 19:11 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Problemet är väl dels vad servern har för timeout på scriptet. Oavsett metod så måste ju scriptet vara igång den tid det tar att ladda upp filen. Ett av webhotellen jag använder har t.ex. en 60 sekunders timeout på perl/php, efter 60 sekunder stoppas scriptet. Det gör alltså filstorleken relativ mot hastigheten du kan ladda upp filen med. Om dessa timeouts inte finns kan du utan vidare ladda upp 1gb via ett webformulär, det har jag gjort. Annars får du ftp'a upp filen till servern och göra någon lösning utifrån detta, men så länge du vill göra det via webben så är du fast i tiden som servern tillåter scriptet att rulla.
|
|||
Svara med citat |
2004-08-14, 19:20 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-08-14, 19:51 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-08-15, 15:19 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har mina sajter på webhotell och har alltså inte möjlighet att ställa in php.ini.
Min max upload size är begränsad till 2 mb för vanlig html-formulär uppladdning. Ftp-funktionerna som finns tillhanda för att använda sig av ftp-kommandon i php-scriptt verkar inte ge mig möjligheten att ladda upp från lokal dator till servern, utan bara flytta om bland redan uppladdade filer. Finns det kanske java-applets eller script man kan få tag på som kan göra en upload-funktion möjlig? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|