FAQ |
Kalender |
2008-02-05, 19:41 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Har suttit och pillat med att integrera en betalningslösning för kreditkort (Payson). Jag hade tänkt såhär: Användaren skriver in sina uppgifter och trycker skicka Sidan skickar informationen till en intern sida som lägger till de variablar Payson önskar och sedan skickar vidare dem till Payson's URL. Det är här som problemet uppstår. Har använt mig av både cURL och fsock men det går ju inte att lägga till variablar och sedan SKICKA personen vidare. Det cURL och fsock gör är ju att dem hämtar infon från sidan och sedan parsar in det, vilket då blir fel då kunden skall skickas till den säkra sidan och inte vara kvar på min host. Jag har letat överallt och det verkar inte finnas någon lösning på detta. Det enda alternativet som jag hittat är att man skriver ut infon i ett tomt formulär och sedan skickar det automatiskt med hjälp av JavaScript, något jag helst hade undvikit om möjligt... Några sista tips innan jag lägger ner? Allt gott! // Björn |
|||
Svara med citat |
2008-02-07, 14:47 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är det för variabler som Payson behöver som du inte kan ha med i originalformuläret? <input type="hidden" name="key" value="value" />
|
|||
Svara med citat |
2008-02-07, 17:51 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla PSP:s som jag sett har färdiga kodexempel för hur dom vill ha det, har inte Payson detta??
PHP exempel från Samport: Kod:
$Data = "TP01=$DirectCapture&TP700=$TellusPayID&TP701=$OrderNo&TP740=$Data&TP901=$TransactionType&TP491=$ISOLanguage&TP490=$ISOCurrency& TP801=$Email&TP8021=$FirstName&TP803=$Address&TP804=$ZipCode&TP805=$City&TP806=$Country&TP5411=$frakt&TP5412=$moms&TP5413=25&TP8071=$ID& TP900=$IP&TP950=$ExtraData"; $Data = Encrypt($Data, hex2asc($SecretKey)); $URL = "http://unix.telluspay.com/EncryptedPost/?Data=$Data&TPID=$TellusPayID"; header("Location: $URL"); |
|||
Svara med citat |
2008-02-12, 00:07 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om man tolkar din beskrivning så gör du ju fel ?
OM användaren ska komma till payson så måste du ju ge dom en URL som dom ska klicka på, antagligen med en <a href=lalalalal> eller en <form post=GET/POST> och <input hidden=lalal> osv Men om du nu betalt för Payson så vore det ju bättre o fråga dom där du faktiskt kan kräva lite hjälp........! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|